arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

انتشار تصاویر جنجالی از خوشگذرانی نیروهای طالبان / دستور طالبان به نیروهای خود: زیاد خوشگذرانی نکنید؛ سلفی هم نگیرید

به دنبال انتشار تصاویری از نیروهای طالبان، سوار بر قایقی شبیه قو و استفاده از وسایل مختلف سرگرمی در پارک‌های بازی در افغانستان، به نیروهای جوان این گروه هشدار داده شده از «خوش‌گذرانی بیش از حد» خودداری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: به دنبال انتشار تصاویری از نیروهای طالبان، سوار بر قایقی شبیه قو و استفاده از وسایل مختلف سرگرمی در پارک‌های بازی در افغانستان، به نیروهای جوان این گروه هشدار داده شده از «خوش‌گذرانی بیش از حد» خودداری کنند.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت، طبق گزارش‌ها محمد یعقوب، وزیر دفاع حکومت طالبان به نیروهای پیاده این گروه گفته به تکلیفی که به شما سپرده شده بچسبید، در غیر این صورت به موقعیت ما که با خون شهیدان‌مان به‌وجود آمده، آسیب می‌زنید.

محمد یعقوب مشخصا از این نیروهای جوان خواسته است از رانندگی با سرعت بالا و همچنین پوشیدن کفش و لباس شیک یا مد روز، مانند کفش‌های ورزشی ساق بلند که با اصول و دستورالعمل‌های طالبان همخوانی ندارند، خودداری کنند.

به گفته او، این رفتار "جنگ‌سالاران و گانگسترهای رژیم دست‌نشانده" است؛ اشاره به دولت مورد حمایت آمریکا و جامعه بین‌المللی که ماه گذشته با ورود طالبان به کابل و فرار رئیس جمهوری از هم پاشید و قدرت را به طالبان واگذار کرد.

به نوشته وال استریت ژورنال، همچنین طبق گزارش‌ها به نیروهای طالبان گفته شده از گرفتن عکس سلفی زیاد، به‌خصوص با رهبران و مقام‌های ارشد این گروه، خودداری کنند و دلیل آن هم انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی و لو رفتن مکان و فعالیت‌های اعضای ارشد طالبان و به خطر افتادن امنیت آنها عنوان شده است.

نظرات بینندگان