arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۳ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰

راهنمای خرید روغن موتور مناسب و‌ با کیفیت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 راهنمای خرید روغن موتور مناسب و‌ با کیفیت

روغن موتور یکی از موارد مصرفی خودرو است که باید به طور ویژه به آن توجه کرد زیرا در شتاب خودرو و میزان مصرف سوخت بسیار تاثیرگذار است. روغن موتور به نوعی از موتور خودرو محافظت می کند و ‌خرید نوع مناسب آن موردی است که باید به آن توجه زیادی شود. عواملی چون گرمایی که موتور تولید می کند و دمای محیط عواملی هستند که در زمان خرید روغن موتور باید به آن توجه داشت. در این مقاله به بررسی اطلاعاتی درباره راهنمای خرید انواع روغن موتور خواهیم پرداخت تا آگاهی کافی در زمینه این روغن صنعتی را به دست آورید.

روغن موتور

برای سلامتی موتور خودرو لازم است که بهترین روغن موتور را برای آن خریداری کنید. گرانروی، استاندارد API و استاندارد SAE از جمله عواملی هستند که در زمان خرید روغن موتور مناسب باید به آن توجه داشت. توجه به فاکتورهایی که در تعیین روغن های موتور مناسب تاثیرگذار هستند سبب می شود از خصوصیات مفید آنها در خودرو چون خنک کنندگی، جذب رسوبات و جلوگیری از ساییدگی بهره مند شوید. شرکت های زیادی وجود دارند که این روغن را عرضه می کنند از این رو نیاز به یک راهنمای جامع دارید تا بهترین را انتخاب کنید. مجموعه ما با سال ها سابقه در زمینه عرضه انواع روغن های موتور با کیفیت سعی در جلب رضایت مشتری دارد و در این راه تمام تلاش خود را کرده است.

گرانروی یا ویسکوزیته روغن موتور

مهمترین وسیله ای که در زمان خرید روغن مخصوص موتور باید به آن توجه داشته باشید گرانروی می باشد که رابطه معکوسی با دما دارد که با بالا رفتن دما میزان این گرانروی کم می شود و شل تر شدن مایع را خواهیم داشت. وقتی خودرو استارت می خورد قطعات خودرو حرکت می کنند و ‌روغن در این لحظه روان کاری را به سرعت شروع می کند. اگر این اتفاق رخ ندهد خودرو آسیب زیادی خواهد دید. وقتی دمای محیط پایین بیاید با افزایش گرانروی در روغن روبه رو می شویم و روغن نمی تواند حرکت سریعی داشته باشد و به روان کاری قطعات بپردازد.

حال اگر با کاهش گرانروی به دلیل دمای بالای محیط روبه رو شوید روغن عملکرد خود را به درستی نمی تواند انجام دهد و قطعات را به درستی نمی تواند پوشش دهد. از این رو است که باید روغن موتور مناسبی خریداری شود. ابن مجموعه با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع خودرویی که دارید روغن مخصوص موتور با گرانروی مناسب را در اختیارتان قرار خواهد داد. چون ایران کشوری ۴ فصل می‌ باشد روغن با گرانوری متغیر مناسب خواهد بود اینگونه لازم نیست با تغییرات دما به تغییر این روغن بپردازید.

استاندارد API

راهنمای خرید روغن موتور مناسب و‌ با کیفیت


یکی از عواملی که کیفیت روغن مخصوص موتور را تعیین می کند استاندارد API می باشد که در موتورهای بنزینی آن را با حرف S نشان می دهند و در موتورهای دیزلی آن را با حرف C نشان می دهند.  بنابراین زمان مناسب برای موتور بنزینی API  S  و روغن مناسب برای موتور دیزلی API  C خواهد بود. در این روغن ها بعد از حرف S حرف A را خواهیم داشت که به حرف N ختم می شود و کیفیت روغن موتور هر چه به حرف N  نزدیک می‌شویم بیشتر می شود. مجموعه ما با ارائه روغن های موتور با کیفیت سبب می شود این محصول در برابر اکسیداسیون مقاومت بالایی داشته باشد و از قطعات موتور به خوبی محافظت کند و کارایی بسیار خوبی از خود نشان دهد.

استاندارد SAE

دیگر عامل مهم در کیفیت روغن موتور استاندارد SAE می باشد که میزان ویسکوزیته آن را می شخص می کند و اعداد صفر تا شصت را شامل می شود. اگر هوا سرد و زمستانی باشد اعداد صفر تا ۲۵ را خواهیم داشت و اگر هوا گرم و تابستانی باشد اعداد سی تا شصت را خواهیم داشت. این اعداد مشخص می کند که روغن مخصوص موتور سینگل گرید می ‌باشد و یا مولتی گرید. 

در نوع SAE  XXWYY  حروف XX و YY  عددهای متغیر می باشند که XX اینکه روغن در هوای سرد چه مقدار ویسکوزیته دارد را مشخص می کند و Y  اینکه روغن در دمای بالا چه مقدار ویسکوزیته دارد را تعیین می نماید. حرف W نیز همان Winter به معنی زمستان می باشد. توصیه مجموعه ما این است که دفترچه راهنمای خودرو را برای تعیین روغن مناسب با توجه به استاندارد SAE مطالعه کنید. اگر شاخص ویسکوزیته در هوای سردسیری SAE 10W40 بود مجاز به حداقل تغییر در رابطه با آن هستید و SAE 5W40 را می توانید انتخاب کنید.

انواع روغن موتور

راهنمای خرید روغن موتور مناسب و‌ با کیفیت

برای ساخت روغن مخصوص موتور سه روش را خواهیم داشت که شامل معدنی، سنتتیک و نیمه سنتتیک خواهد بود. در انواع مینرال که به آن معدنی نیز می گویند  استفاده زیادی از آنها نمی شود و‌ طراحی و ساخت آنها به طور مستقیم از نفت بوده است. فناوری این نوع روغن ضعیف است از این رو استفاده از آن کم شده است. از ترکیب این روغن با نوع سنتتیک روغن نیمه سنتتیک حاصل می شود  که کیفیتش بالاتر از نوع معدنی می‌ باشد اما همه مزایای نوع سنتتیک را ندارد. زمانی که موتور شرایط کاری سختی دارد این نوع روغن مناسب می باشد. روغن سنتتیک دارای ترکیبات شیمیایی می باشد و ترکیبی از روغن های پایه، افزودنی و روغن موتور معدنی می باشد. اولین بار این روغن را در موتور جت استفاده کرده اند.

خرید روغن مناسب برای موتور خودرو 

برای خرید روغن مخصوص موتور با کیفیت بالا از طریق فروشگاه آنلاین کارنوما می توانید اقدام نمایید و راهنمایی های لازم را از کارشناسان مجموعه دریافت کنید. برای این منظور با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. با توجه به نوع خودرو و اینکه در مناطق سردسیری زندگی می کنید یا گرمسیری بهترین روغن ها برای موتور خودرو از جانب این مجموعه پیشنهاد می شود و قیمت مناسبی برای آنها در نظر گرفته شده است. این مجموعه روغن موتور اصل که دارای علامت استاندارد می باشد و فاقد بو می باشد را ارائه می دهد. روغن های ارائه شده از این مجموعه رنگ ‌روشن و یکنواختی دارند و دارای درپوش محکمی هستند.

 

نظرات بینندگان