arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۸ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پیش بینی پایان همه گیری کرونا تا یک سال دیگر / ادعای آژانس درمورد اقدام ایران در سایت کرج / رکوردشکنی قیمت برنج، گوشت و شکر / خودسوزی همسر یک کارگر شهرداری که ۵ ماه حقوق نگرفته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای آژانس درمورد اقدام ایران در سایت کرج
رویترز نوشت: رویترز نوشت: آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه اعلام کرد ایران به مفاد توافق دو هفته پیش تهران با آژانس، به طور کامل عمل نمی کند. به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه رویترز نوشت که به گفته آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به بازرسان آژانس اجازه داده کارت حافظه را در بیشتر تجهیزات جایگزین کنند. اما از انجام این کار در کارگاه ساخت تجهیزات سانتریفیوژ در مجمع تسا در کرج، ممانعت کرده است.

خودسوزی همسر یک کارگر شهرداری که ۵ ماه حقوق نگرفته
یکی از کارگران شهرداری دهدشت گفت که همسرش در پی نداشتن توان مالی برای خرید لوازم مدرسه، چهارشنبه شب ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ دست به خودسوزی زد. وی که ۳۹ سال سن دارد و به گفته خودش ۱۵ سال سابقه کار قراردادی در حوزه نقلیه شهرداری دهدشت را دارد و حقوق ماهیانه‌اش ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است، گفت: در ۵ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده و اگر یک روز هم دیرتر بر سر کار حاضر می‌شده برایش غیبت رد می‌شد.

نخستین برآوردها از نتایج انتخابات آلمان
نخستین برآوردها از نتیجه انتخابات آلمان حاکی از رقابت تنگاتنگ سوسیال دموکرات‌ها با دموکرات مسیحی‌ها در انتخابات سراسری آلمان است.اگر برآوردها از نتایج انتخابات درست باشد، حزب دموکرات مسیحی، پس از ۱۶ سال قدرت را به جریان چپ میانه واگذار خواهد کرد.

مخالفت شورای نگهبان با تشکیل شورای فقهی سقط
امیرحسین بانکی پور، رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان برخی ایرادات فقهی به بندهای مربوط به سقط و غربالگری در طرح جوانی جمعیت گرفت و با تشکیل شورای فقهی سقط مخالفت کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران
بر اساس اعلام ۴ مهر وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۱۹ هزار و ۳۶۰ نفر رسید.

تست «چشمی» کرونا از زائران اربعین
رستم قاسمی وزیر راه در حاشیه دیدار از فرودگاه امام خمینی گفت: در خصوص تست کرونای زائران هنگام بازگشت، مقرر شد برای تسریع در تخلیه و انتقال زائران، این تست بصورت چشمی و بدون انجام تست پی سی آر انجام شود.

۳ میلیون تهرانی دو دز واکسن را زده اند
انوشیروان محسنی استاندار تهران بندپی عصر یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با کرونا استان تهران گفت: تاکنون شش میلیون و ۶۲۱ نفر در سطح استان دز اول و همچنین حدود ۳ میلیون از مردم نیز دز اول و دوم را دریافت کردند.

پیش بینی پایان همه گیری کرونا تا یک سال دیگر
رئیس شرکت آمریکایی فایزر گفت که من معتقدم ظرف یک سال به زندگی عادی باز خواهیم گشت و همه گیری به پایان خواهد رسید. وی در عین حال گفت پایان همه گیری به این معنی نیست که سویه‌های کرونا وجود نخواهند داشت یا زدن واکسن غیر ضروری خواهد شد.

رکوردشکنی قیمت برنج، گوشت و شکر
جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که قیمت انواع برنج داخلی در مرداد ماه بیش از ۴۳ درصد افزایش یافته است. البته در بین انواع برنج، گوشت و شکر، بیشترین افزایش قیمت در مرداد ماه مربوط به شکر است که قیمت آن در مرداد امسال ۶۳.۴ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است؛ به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید از حدود ۸۴۰۰ تومان در مرداد سال قبل به ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان در ماه مشابه امسال رسیده است.

نظرات بینندگان