arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰

وضعیت آب و هوا، امروز ۵ مهر ۱۴۰۰ / رگبار و وزش باد شدید در ارتفاعات خراسان رضوی / نفوذ جریانات مرطوب به سواحل غربی خزر

بعد از ظهر امروز با نفوذ جریانات مرطوب به سواحل غربی دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان افزایش ابر و بارش خفیف آغاز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: بعد از ظهر امروز با نفوذ جریانات مرطوب به سواحل غربی دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان افزایش ابر و بارش خفیف آغاز می‌شود.

امروز دوشنبه در ارتفاعات خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی ابرناکی و رگبار پراکنده گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد. به تدریج در ساعات بعد از ظهر با نفوذ جریانات مرطوب به سواحل غربی دریای خزر در شرق اردبیل و گیلان افزایش ابر و بارش خفیف آغاز می‌شود.

طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر غرب سواحل دریای خزر و اردبیل در برخی مناطق استان مازندران و شمال آذربایجان شرقی نیز بارش پراکنده همراه با وزش باد انتظار می‌رود.

پنج‌شنبه و جمعه در کل سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و در برخی مناطق خراسان شمالی بارش باران گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه در گیلان و جمعه گیلان و مازندران بارش شدت خواهد داشت و دریای خزر مواج است.

همچنین طی ساعات بعد از ظهر دوشنبه و سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

گفتنی است در روز‌های پنجشنبه و جمعه سامانه بارشی که برروی اقیانوس هند شکل گرفته به سواحل دریای عمان و جنوب سیستان و بلوچستان نزدیک شده و در این نواحی سبب افزایش ابر، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و مواج شدن دریا می‌شود.

نظرات بینندگان