arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰

برآورد اولیه از شمار زائران اربعین در کربلا / مقامات محلی: شمار زائران نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر است؛ احتمالاً از ۱۴ میلیون زائر فراتر می‌رود

«جاسم الفتلاوی» معاون استاندار کربلا در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که البته ارزیابی‌ها درباره تعداد زائران با وجود دوربین‌های مستقر در ورودی‌ها و خروجی‌های استان کربلا خیلی نزدیک به واقعیت نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: منابع محلی استان کربلا در برآورد اولیه از شمار زائران اربعین حسینی، تعداد آن‌ها را بیشتر از سال قبل اعلام کردند.

به گزارش فرات نیوز، مقامات محلی استان کربلا اعلام کردند که شمار زائران اربعین حسینی امسال نسبت به سال گذشته بسیار بیشتر بوده و احتمالاً از ۱۴ میلیون زائر فراتر رود.

«جاسم الفتلاوی» معاون استاندار کربلا در یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد که البته ارزیابی‌ها درباره تعداد زائران با وجود دوربین‌های مستقر در ورودی‌ها و خروجی‌های استان کربلا خیلی نزدیک به واقعیت نیست.

وی اظهار داشت، به دلیل تداوم ورود و خروج زائران تعداد آن‌ها ثابت نیست و همچنین حرکت زائران از استان بابل به سمت کربلا همچنان ادامه دارد.

وی افزود که آماده سازی برای انجام زیارت اربعین حسینی خیلی زود انجام شد و تا این لحظه همه چیز در سطح امنیتی و خدمت رسانی و همچنین حمل و نقل زائران طبق برنامه پیش می‌رود و موکب‌ها نیز خدمات بهداشتی به زائران ارائه می‌دهند.

دفتر رسانه‌ای «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، الکاظمی نشستی را با فرماندهان امنیتی در استان کربلا ترتیب داده و طی آن، در جریان روند طرح‌های امنیتی و خدمات‌رسانی برای زائران اربعین قرار گرفته است.

بر این اساس، میلیون‌ها زائر از داخل عراق و خارج از آن برای بزرگداشت اربعین امام حسین (ع)، به سمت شهر کربلا روانه شده‌اند و این حضور طی امروز و فردا به اوج خواهد رسید.

مقامات عراقی اعلام کردند بیشتر استان‌های جنوبی، ادارات را به حالت تعطیل درآورده‌اند.

همزمان با دومین هفته اجرای طرح امنیتی و خدماتی سازمان حشد شعبی عراق در کربلای معلی، سرتیپ «علی الحمدانی» فرمانده عملیات «الفرات الاوسط» در سازمان حشد شعبی، از مشارکت ۹۵۰۰ نیروی این سازمان در تامین امنیت مراسم اربعین حسینی (ع)، در این استان خبر داد.

وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، تصریح کرد: «تعداد نیرو‌های حشد شعبی مستقر در شهر کربلای معلی دو برابر شده و به ۹۵۰۰ نفر رسیده است تا امنیت زائران و خدمت به آن‌ها را تامین کنند. همچنین ۲۶۶ خودروی امنیتی در این ماموریت شرکت داده شده‌اند».

نظرات بینندگان