arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰

اولاف شولتز، رهبر حزب سوسیال دموکرات درباره حزب مرکل: با توجه به نتیجه انتخابات، باید به جایگاه اپوزیسیون بروند / ما از آرای کافی برای تشکیل کابینه برخورداریم

اولاف شولتز رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان او در ائتلاف با حزب سبزها و حزب «دموکراتیک آزاد» این کشور، از آرای کافی برای تشکیل دولت جدید برخوردار است. به گفته شولتز، اتحادیه دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان باید با توجه به نتیجه انتخابات روز یکشنبه به جایگاه اپوزیسیون بروند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: اولاف شولتز نامزد حزب سوسیال دموکرات آلمان اعلام کرد از آرای کافی برای تشکیل کابینه جدید در این کشور برخوردار است.

اولاف شولتز رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان او در ائتلاف با حزب سبزها و حزب «دموکراتیک آزاد» این کشور، از آرای کافی برای تشکیل دولت جدید برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اولاف شولتز با برگزاری یک نشست خبری اعلام کرد که در انتخابات سراسری فدرال آلمان پیروز شد.

طبق این گزارش، حزب اتحادیه دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی که مورد حمایت آنگلا مرکل قرار دارد و «آرمین لاشت» نامزدی این حزب برای صدراعظمی آلمان بود، تنها ۲۴.۱ درصد آرا را کسب کرد و متحمل یک «شکست تاریخی» شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اولاف شولتز که حزبش ۲۵.۷ درصد آرا را کسب کرد درباره آینده حزب اتحادیه دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی اظهارنظر کرد.

به گفته شولتز، اتحادیه دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی آلمان باید با توجه به نتیجه انتخابات روز یکشنبه به جایگاه اپوزیسیون بروند.

اظهارنظر نامزد حزب سوسیال دموکرات آلمان درباره انتخابات این کشور در شرایطی مطرح شده که پیشتر برخی رسانه‌ها از آینده مبهم کابینه‌ بعدی و پیروز این انتخابات خبر داده بودند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که نتایج نظرسنجی‌های پای صندوق‌های رای نشان می‌دهد که حزب سوسیال دموکرات برنده انتخابات پارلمانی روز یک شنبه در آلمان است و برای اولین بار طی 16 سال گذشته می‌توانند رهبری تشکیل دولت برلین را برعهده بگیرند و به حاکمیت «آنگلا مرکل» و محافظه کارها بر دولت این کشور پایان دهند.

با این حال این رسانه غربی در گزاش خود تاکید کرد، هر دو حزب مدعی هستند که می‌توانند رهبری تشکیل دولت ائتلافی را در اختیار بگیرند.

نظرات بینندگان