arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۵ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰

سلامت روان پسران فوتبالیست بیشتر است

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که فوتبال  در دوران دبستان برای سلامت روان پسران مفید است و پسرانی که در این ورزش شرکت می‌کنند کمتر دچار افسردگی و اضطراب می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که فوتبال  در دوران دبستان برای سلامت روان پسران مفید است و پسرانی که در این ورزش شرکت می‌کنند کمتر دچار افسردگی و اضطراب می‌شوند.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از‌ای نیوز بریتانیا، یک مطالعه جدید در دانشگاه مونترال کانادا، نشان می‌دهد که انجام یک ورزش در دوران کودکی برای سلامت روان پسران مفید است.

محققان دریافته اند پسرانی که در فوتبال و سایر ورزش‌های مشابه شرکت می‌کنند، کمتر در معرض افسردگی و اضطراب قرار می‌گیرند. محققان عادات ورزشی و فعالیت بدنی گزارش شده توسط کودکان در سنین پنج تا دوازده سالگی و همچنین والدین آن‌ها و علائم ناراحتی عاطفی بین ۶ تا ۱۰ سالگی را که معلمان کودکان گزارش کرده بودند، بررسی کردند.

پروفسور لیندا پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: "ما دریافتیم که پسران پنج ساله‌ای که هرگز در ورزش شرکت نمی‌کردند، بین سنین ۶ تا ۱۰ سالگی بیشتر  خسته به نظر می‌رسیدند و در تفریح ​​مشکل داشتند، زیاد گریه می‌کردند و مضطرب یا نگران به نظر می‌رسیدند. "

همچنین پسرانی که علائم افسردگی و اضطراب بیشتری را در دوران کودکی نشان دادند، در ۱۲ سالگی فعالیت بدنی کمتری داشتند. از طرف دیگر، برای دختران، ما تغییرات قابل توجهی پیدا نکردیم. "

سلامت روان پسران فوتبالیست بیشتر است

دکتر ماری خوزه هاربک،   از دانشگاه مونترال، می‌گوید که یک توضیح برای تفاوت جنسیتی می‌تواند این باشد که برای دختران، خطرات افسردگی و اضطراب و "عوامل محافظتی" متفاوت عمل می‌کنند.

دختران بیشتر از پسر‌ها از خانواده خود، دوستان یا ارائه دهندگان خدمات بهداشتی کمک می‌گیرند و ناراحتی‌های عاطفی خود را فاش می‌کنند و حمایت روانی این روابط اجتماعی آن‌ها را بهتر محافظت می‌کند.

او می‌گوید: "از آنجا که دختران بیشتر از پسران دچار ناراحتی عاطفی می‌شوند، این خطر مربوط به جنسیت ممکن است منجر به شناسایی و مداخله زودهنگام مشکلات دختران شود و از آن‌ها در برابر آسیب‌های بیشتر محافظت کند. "

نظرات بینندگان