arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰

پیکر علامه حسن‌زاده آملی صبح سه‌شنبه دفن می‌شود

نماینده خانواده علامه حسن حسن‌زاده آملی گفت که پیکر این عالم وارسته و فیلسوف شهیر دوشنبه‌شب مهمان اعضای خانواده و اهالی روستای« ایرا » است و صبح روز سه‌شنبه به خاک سپرده می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: نماینده خانواده علامه حسن حسن‌زاده آملی گفت که پیکر این عالم وارسته و فیلسوف شهیر دوشنبه‌شب مهمان اعضای خانواده و اهالی روستای« ایرا » است و صبح روز سه‌شنبه به خاک سپرده می‌شود.

محسن آسوری افزود که امروز با توجه به ازدحام جمعیت در روستای ایرا و این که دوستداران درخواست وداع با پیکرش را دارند و همچنین اعضای خانواده هم فرصت وداع با پدر را نداشتند ، مراسم خاکسپاری امروز منتفی است.

وی گفت که زمان دقیق مراسم خاکسپاری مشخص نیست ولی تصمیم بر این است که صبح فردا این آیین برگزار شود.

پیکر علامه حسن‌زاده آملی قرار است در زادگاهش و در آرامگاهی که در حیاط خانه اش برای همسرش درست کرده بود ، به خاک سپرده شود.

مراسم وداع و تشییع پیکر علامه حسن زاده صبح امروز با حضور جمع زیادی از شاگردان، طلاب، عموم مردم و چهره های کشوری و لشکری در شهر آمل برگزار شد.

برگزاری مراسم وداع و تشییع به خاطر ازدحام جمعیت و عرض ارادت شخصیت های مختلف چندین ساعت در میدان ۱۷ شهریور و قائم آمل به طول انجامید و سپس پیکر علامه با بالگرد به زادگاهش روستای ایرا انتقال یافت.

امروز در مراسم تشییع علامه حسن زاده تمام خیابان های آمل مملو از جمعیت بود در حالی که برای حضور مردم هیچ دعوتی نشده بود، اما مردم خود جوش از جای جای استان مازندران و حتی استان های دیگر کشور حضور یافته و پیکر علامه ذوالفنون را بدرقه کردند.

رهبر معظم انقلاب شب گذشته بعد از نماز مغرب بر پیکر پاک علامه حسن زاده آملی نماز اقامه کردند.

علامه حسن زاده آملی در سن ۹۳ سالگی و پس از یک دوره سخت بیماری شنبه سوم مهر ماه ۱۴۰۰ دیده ار جهان فروبست. علت فوت علامه از سوی مسئولان درمانی عارضه قلبی ناشی از کهولت سن اعلام شده است.

نظرات بینندگان