arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۰ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

اخذ بیش از ۱۶۷ هزار تست کرونا از مسافران ورودی به کشور

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایش سلامت نزدیک به ۶۴۸ هزار نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پایش سلامت نزدیک به ۶۴۸ هزار نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا خبر داد.

مهدی ولیپور ا اشاره به ادامه اجرای طرح کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور در مبادی مرزی که با همکاری وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر در حال انجام است، گفت: این طرح از روز ٢٠ اسفندماه ۹۹ آغاز شده و تا صبح امروز ششم مهرماه، ۶۴۷ هزار و ۳۳۸نفر از مسافران ورودی به کشور از نظر ابتلا به کرونا کنترل و غربالگری شده‌اند.

وی با بیان اینکه طی این مدت ۹۰ هزار و ۸۲۶ مورد تست فوری از مسافران اخذ شده است، افزود: همچنین ۷۷ هزار و ۷۲مورد تست PCR هم از مسافران مشکوک به کرونا گرفته شده است که در مجموع بیش از ۱۶۷ هزار تست را شامل می‌شود.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۲۱۲ نفر از مسافران ورودی به کشور نیز به دلیل داشتن علائم مشکوک به کرونا یا مثبت شدن تست‌ها به صورت موقت قرنطینه شده‌اند.

ولیپور درباره تهمیدات لازم برای بازگشت زائران اربعین نیز گفت: جمیت هلال احمر در این خصوص آمادگی لازم را دارد و تهمیدات ویژه درباره این امر اتخاذ شده است.

 ایسنا

نظرات بینندگان