arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

قاضی زاده هاشمی: دولت اختیارات منطقه آزاد اروند را به بنیاد شهید بسپارد

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با انتقاد از دوگانگی حاکمیتی در منطقه آزاد اروند گفت: این منطقه باید به مدیریت یکپارچه برسد تا از بحران کنونی خارج شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: این بنیاد آمادگی کامل برای مدیریت سازمان منطقه آزاد اروند را دارد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی دوشنبه شب در آیین انعقاد قرارداد تفاهم نامه بین بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و مناطق آزاد کشور که در منطقه آزاد اروند برگزار شد، افزود: از دولت می‌خواهیم اختیارات منطقه آزاد را به بنیاد شهید بسپارد تا را در این منطقه مستقر شویم و به اقتصاد و اشتغال آن رونق دهیم.

وی ادامه داد: غیرت مردم این منطقه مربوط به تمام تاریخ است زیرا مردم آن در تمامی زمینه‌ها مجاهدت‌های زیادی داشته‌اند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: عمده رزمندگان کشور در جبهه‌های جنوب مقابل دشمن قرار گرفتند و جان خود را فدای وطن کردند.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه در ایثار و شهادت ریشه دارند، افزود: مردم این منطقه دین زیادی به گردن کشور دارند و شرایط فعلی آبادان و خرمشهر زیبنده مردم این شهرها نیست.

قاضی زاده هاشمی اظهارداشت: منطقه آزاد اروند کمبودی از لحاظ زیرساخت ندارد و ضعف مدیریت منسجم با وجود منابع عظیم مانند نفت، پتروشیمی و راه‌های ارتباطی دچار عقب ماندگی شده است.

وی افزود: این آمادگی را داریم تا با تزریق امکانات شرایط را برای ایجاد زیرساخت‌ها و جذب سرمایه گذار فراهم کنیم تا مردم آبادان و خرمشهر به حق خود برسند البته این مهم با قرارداد طولانی مدت میسر خواهد بود تا بتوان مدیریت یکپارچه را تدوین کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با انتقاد از دوگانگی حاکمیتی در منطقه آزاد اروند گفت: این منطقه باید به مدیریت یک پارچه برسد تا از بحران کنونی خارج شود.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: معنی دفاع مقدس از خانواده شهدا نشات می‌گیرد ولی این خانواده‌ها در منطقه ثروتمند اروند مشکلات زیادی دارند.

سید محمد مولوی افزود: شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد شهید باید خدمات را در آبادان و خرمشهر ارائه دهند تا مشکل اشتغال و مسکن خانواده شهدا رفع شود.

وی منطقه آزاد اروند را فرصتی برای شرکت زیرمجموعه بنیاد شهید دانست و ادامه داد: این شرکت‌ها می‌توانند به دولت مستمری دهند، درآمد این شرکت‌ها باید بررسی و مشخص شود چه مقدار به خانواده شهدا سرویس دهی شده است.

مولوی آبادان و خرمشهر را نیازمند توجه ویژه دولتمردان دانست و گفت: نقطه به نقطه منطقه آزاد اروند با خون شهدا مزین شده ولی مورد توجه نیست.

وی خواستار ساماندهی و یکپارچگی مدیریت در منطقه آزاد اروند شد و افزود: این منطقه همه چیز دارد ولی همچنان در فقر و فلاکت غرق است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور یکشنبه شب وارد خوزستان شد و در بدو ورود در یادمان شهدای گمنام استانداری خوزستان حضور یافت و به این شهدای والا مقام ادای احترام کرد.

وی در دومین روز از سفر خود به خوزستان با آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و از مجتمع فرهنگی ورزشی و توانبخشی ایثار اهواز بازدید کرد و در مجلس یادبود علی لندی در شهرستان ایذه حضور یافت.

آبادان چهار هزار شهید را در هشت سال دفاع مقدس تقدیم میهن اسلامی کرد.

نظرات بینندگان