arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۹۴۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۸ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

پیگیری حقابه ایران از هیرمند/ یک نماینده مجلس: وزارت نیرو اقدام مؤثری درباره حوضه آبی مشترک ایران و پاکستان نداشته

نماینده خاش در مجلس گفت: مقرر شده دولت به همراه مراجع قانونی، موضوع حقابه سیستان و بلوچستان از هیرمند و بهره‌برداری از منابع آبی را پیگیری کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران: نماینده خاش در مجلس گفت: مقرر شده دولت به همراه مراجع قانونی، موضوع حقابه سیستان و بلوچستان از هیرمند و بهره‌برداری از منابع آبی را پیگیری کند.

اسماعیل حسین‌زهی نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر اخیر رئیس دولت سیزدهم به برخی شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: مقرر شده دولت به همراه مراجع قانونی، موضوع حقابه استان را از هیرمند پیگیری کند. همچنین در مورد بهره‌برداری از منابع آبی تهلاب و روتک نیز باید از سوی دولت پیگیری شود. در نشست نمایندگان با وزارت نیرو مقرر شد که این وزارتخانه گروه‌های مطالعاتی برای بررسی حوضه آبی روتک که مشترک با پاکستان است، اعزام کند که هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی با یادآوری طرح انتقال آب دریای عمان به سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پروژه انتقال آب در دولت گذشته کلنگ‌زنی شد، ولی تاکنون اقدام مؤثری رخ نداده است.

نماینده خاش در مجلس با اشاره به انجام پیگیری‌های متعدد رئیس جمهور، از وضعیت آبرسانی به استان خود ابراز تأسف کرد.

حسین‌زهی گفت: موضوع گازرسانی به شهرهایی چون میرجاوه، خاش و زابل از مدت‌های پیش در حال انجام بود که رئیسی در سفر خود به سیستان و بلوچستان بر اتمام این طرح تا پایان سال تأکید کرد.

نظرات بینندگان