arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۳۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۳ - ۰۶ مهر ۱۴۰۰

جزئیات دیدار اسلامی با رئیس اتم روس؛ تأکید ایران و روسیه بر توسعه همکاری‌های دوجانبه با سرعت بالاتری در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای

محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و آلکسی لیخاچف، رئیس شرکت دولتی روس اتم عصر روز سه شنبه در مورد توسعه همکاری‌های هسته‌ای صلح آمیز گفتگو و رایزنی کردند. مقام‌های ایرانی و روس در این دیدار که با شرکت کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه انجام گرفت، در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف در عرصه انرژی هسته‌ای رایزنی کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و آلکسی لیخاچف، رئیس شرکت دولتی روس اتم عصر روز سه شنبه در مورد توسعه همکاری های هسته ای صلح آمیز گفت وگو و رایزنی کردند.

مقام های ایرانی و روس در این دیدار که با شرکت کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه انجام گرفت، در مورد موضوعات مورد علاقه دو طرف در عرصه انرژی هسته ای رایزنی کردند.

در این نشست دو طرف با تاکید بر اینکه ایران و روسیه روابط راهبردی و درباره مسائل گوناگون همکاری دارند اعلام کردند که تلاش دارند همکاری‌های دو کشور در باره انرژی صلح امیز هسته‌ای را نیز با سرعت بالاتری دنبال کنند.

محمد اسلامی و «آلکسی لیخاچف، آخرین تحولات و همکاری های سازمان انرژی اتمی ایران و شرکت دولتی روس اتم را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

اسلامی با اشاره روابط عمیق و راهبردی تهران و مسکو در عرصه‌های گوناگون دوجانبه و بین‌المللی گفت: همکاری دو کشور در زمینه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای از جمله در زمینه احداث و توسعه نیروگاه‌های اتمی به خوبی پیش می‌رود و این همکاری‌ها باید هرچه بیشتر گسترش یابد.

محمد اسلامی معاون رئیس جمهوری ایران در این نشست اظهار امیدواری کرد که دوطرف از طریق این گفت‌وگوها روند همکاری‌ها را تقویت کنند و به آن شتاب دهند.

الکسی لیخاچوف رئیس سازمان دولتی روس‌اتم نیز از تعمیق مناسبات دوجانبه بویژه در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استقبال کرد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به منظور دیدار و گفت و گو با همتای روسی خود، آلکسی لیخاچف، رئیس شرکت دولتی روس اتم، روزسه شنبه وارد مسکو شد و مورد استقبال کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران درمسکو، اعضای سفارت و مسئولان شرکت دولتی روس اتم قرار گرفت.

نظرات بینندگان