arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۲ - ۰۷ مهر ۱۴۰۰

گمرک: با توجه به نامه دفتر مقام معظم رهبری از ورود هر گونه لوازم خانگی جلوگیری می‌کنیم

معاون فنی گمرک گفت: با توجه به نامه دفتر مقام معظم رهبری گمرک با هماهنگی دیگر دستگاه‌های مرتبط از ورود هر گونه لوازم خانگی به کشور جلوگیری می‌کند. او ادامه داد: در حال حاضر لوازم خانگی جزو اقلام ممنوع الورود گروه چهار است که امکان ثبت سفارش هم ندارد به همین دلیل دوباره به تمامی گمرکات ابلاغ کرده ایم چنانچه لوازم خانگی در آن گمرک وجود دارد و صاحبان این کالا‌ها در صدد اخذ مجوز ورود یا اظهار آن به گمرک هستند قویا از اظهار و ترخیص این کالا‌ها جلوگیری و مراتب به قید فوریت به مراجع نظامی ذیربط منعکس گردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: معاون فنی گمرک گفت: با توجه به نامه دفتر مقام معظم رهبری گمرک با هماهنگی دیگر دستگاه های مرتبط از ورود هر گونه لوازم خانگی به کشور جلوگیری می کند.


مهرداد جمال ارونقی  افزود: برای حمایت از تولید داخل در پیرو نامه دفتر مقام معظم رهبری و همچنین نامه 31 شهریور دفتر ریاست جمهوری گمرک از ورود هر گونه لوازم خانگی به کشور جلوی گیری می کند.

وی گفت: با در نظر گرفتن این نکته که برای ورود لوازم خانگی به کشور کالا اول باید به گمرک اظهار شود و برای اظهار شدن به گمرک هم باید ثبت سفارش از طرف وزارت صمت داشته باشد تا زمانی که کالایی ثبت سفارش نداشته باشد امکان ورود به کشور را نخواهد داشت.

او ادامه داد: در حال حاضر لوازم خانگی جزو اقلام ممنوع الورود گروه چهار است که امکان ثبت سفارش هم ندارد به همین دلیل دوباره به تمامی گمرکات ابلاغ کرده ایم چنانچه لوازم خانگی در آن گمرک وجود دارد و صاحبان این کالاها در صدد اخذ مجوز ورود یا اظهار آن به گمرک هستند قویا از اظهار و ترخیص این کالاها جلوگیری و مراتب به قید فوریت به مراجع نظامی ذیربط منعکس گردد.

معاون فنی گمرک گفت: گرچه در حال حاضر بیش از 420 کانتینر لوازم خانگی بوش درگمرک شهید رجایی وجود دارد و صاحب کالا به اتهام خیانت در امانت و سوء استفاده از موقعیت شغلی علیه معاون فنی گمرک شکایت نموده است اما این کانتینرها همچنان به دلایل قانونی امکان ترخیص نخواهند داشت.

نظرات بینندگان