arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۱۵ مهر ۱۴۰۰

تنهایی همیشه بد نیست!

بسیاری از افراد با شنیدن واژه تنهایی احساس خطر می‌کنند، اما بین "تنهایی" و "تنها بودن" تفاوت وجود دارد. تنهایی با منفی بافی و احساس کنار گذاشته شدن همراه است و  تنها بودن به شما کمک می‌کند با خود راحت‌تر باشید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسیاری از افراد با شنیدن واژه تنهایی احساس خطر می‌کنند، اما بین "تنهایی" و "تنها بودن" تفاوت وجود دارد. تنهایی با منفی بافی و احساس کنار گذاشته شدن همراه است و  تنها بودن به شما کمک می‌کند با خود راحت‌تر باشید.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از Indian Express، اکثر مردم بر این باورند که، چون معاشرت به کاهش استرس کمک می‌کند، باید هر از گاهی انجام شود. در حالی که هیچ آسیبی در آن وجود ندارد، اما ایده خوبی است که بدانید چگونه با خود وقت بگذرانید و از معاشرت با خود کاملاً لذت ببرید.

دکتر روحی ساتیجا، مشاور روانپزشک و روان درمانگر می‌گوید "زمان تنهایی" نقش محوری در سلامت روان دارد. "بودن در کنار دیگران با پاداش همراه است، اما استرس را نیز ایجاد می‌کند. شما نگران این هستید که مردم چه فکری می‌کنند، شما رفتار خود را تغییر می‌دهید تا از طرد شدن اجتناب کنید و با بقیه گروه هماهنگ شوید. "

اکتشافات شخصی: گذراندن وقت با خودتان و راحت بودن برای درک انتخاب‌ها، به دوست داشتن‌ها و دوست نداشتن‌های شما منجر می‌شود و  به این دلیل که بدانید چرا رفتار خاصی دارید، نزدیک‌تر می‌شوید.

خلاقیت: خلاقیت یک ابزار عالی برای حفظ سلامت روان است. گذراندن وقت برای یک سرگرمی و استفاده از ذهن برای ایجاد چیزی یک راه عالی برای احساس خوب است. این امر مستلزم تنهایی و زمان است، که یافتن آن دشوار است به خصوص اگر شما دائم توسط افراد مختلف احاطه شده باشید.

انرژی اجتماعی: گاهی اوقات شما نمی‌خواهید در آشفتگی دیگران زندگی کنید. وقتی تنها زندگی می‌کنید، بیرون می‌روید تا تنها غذا بخورید یا زمانی را با خودتان می‌گذرانید، بر همه کار‌هایی که انجام می‌دهید کنترل دارید. کسی نیست که شما را قضاوت کند، به شما بگوید چه کار کنید یا اعصاب شما را خراب کند.

بهره وری: بهره وری شما چند برابر می‌شود وقتی که نگران کار‌هایی که دیگران انجام می‌دهند یا نحوه قضاوت آن‌ها در مورد شما نیست.

احساس توانمندسازی: گاهی اجازه دهید تنهایی،   استقلال شما را قدرت دهد. در مورد ایمن ماندن در تنهایی بیاموزید تا به شما در آرامش و پذیرش آزادی جدید خود کمک کند.

نظرات بینندگان