arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۱۹ مهر ۱۴۰۰

مهاجرت به کشور های عضو پیمان شینگن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهاجرت به کشور های عضو اتحادیه اروپا و عضو پیمان شینگن برای متقاضیان کمی چالش برانگیز است. معمولا متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور های ایتالیا، فرانسه، آلمان و کشور های دیگری که عضو پیمان نامه شینگن هستند را دارند باید برای ورود به این کشور ها ویزا شینگن اخذ نمایند. متقاضیان باید توجه داشته باشند که با توجه به هدف مهاجرتی که دارند، ویزا مورد نظرشان را اخذ نمایند. مهاجرت به کشور های عضو پیمان شینگن روش های قانونی گوناگونی دارد که ما در این مقاله به بررسی این روش ها می پردازیم.

امروزه مبحث مهاجرت به کشور های پیشرفته و مدرن بسیار داغ شده است و بسیاری از افراد به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره روش های مهاجرتی و شرایط اقامت و مهاجرت به ایتالیا، فرانسه، آلمان، استرالیا و... هستند؛ تا بتوانند کشور مناسبی را برای زندگی و کار انتخاب نمایند و با توجه به شرایطی که دارا هستند، به این کشور مهاجرت کنند. ما در این مقاله به بررسی روش های مهاجرتی به کشور های فرانسه و آلمان می پردازیم تا شما عزیزان با روش های مهاجرت به این کشور ها آشنا شوید.  شما با مطالعه این مقاله اطلاعات جامعی را از نحوه مهاجرت، چگونگی اخذ اقامت و... به دست خواهید آورد.

مهاجرت به کشور های عضو پیمان شینگن

فرانسه

فرانسه یکی از کشور های عضو پیمان شینگن است که روش های گوناگونی را برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم برای متقاضیان خارجی داراست. فرانسه یکی از کشور هایی است که از وضعیت اقتصادی قوی و مناسبی برخوردار می باشد. کشور فرانسه نرخ بیکاری بسیار پایینی را داراست و همین امر نیز موجب شده است که فرصت های شغلی زیادی در این کشور وجود داشته باشد. علاوه بر این، فرانسه دانشگاه های معتبر و با کیفیتی را هم در خود جای داده است که هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی از طریق مهاجرت تحصیلی در این دانشگاه ها مشغول به تحصیل می باشند.

روش های مهاجرت به فرانسه عبارت است از:

  • مهاجرت کاری به فرانسه

مهاجرت به کشور فرانسه از طریق کار، لازمه داشتن دعوت نامه کاری یا پیشنهاد شغلی از کارفرمای فرانسوی می باشد. متقاضیان می توانند از طریق سایت های کاریابی در فرانسه یا موسسات کاریابی، کارفرما را متقاعد کنند که برای آنها دعوت نامه کاری ارسال نماید. ارسال دعوت نامه برای متقاضیان خارج از کشور شرایط و قوانین منحصر به خود را داراست. به عنوان مثال یکی از قوانینی که کارفرمایان باید آن را رعایت نمایند، این است که پیشنهاد شغلی را به مدت 3 ماه در فرانسه و 3 ماه در اتحادیه اروپا آگهی نمایند و در صورت پیدا نشدن فرد مناسبی برای آن کار، می توانند به متقاضیان خارج از اروپا دعوت نامه ارسال نمایند.

  • مهاجرت تحصیلی به فرانسه

یکی دیگر از روش هایی که متقاضیان می توانند به راحتی به فرانسه مهاجرت نمایند، از طریق تحصیل است. تحصیل در فرانسه، نیازمند داشتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور می باشد. متقاضیان می توانند با ارسال رزومه تحصیلی خود به دانشگاه های این کشور، نامه پذیرش تحصیلی دریافت نمایند. البته لازم به ذکر است که بگوییم، روش های مهاجرتی به فرانسه هریک به صورت جداگانه شرایط منحصر به خود را دارا هستند. به همین خاطر متقاضیان باید قبل از هر اقدامی، اطلاعات لازم را برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه کسب نمایند.

تحصیل در کشور فرانسه هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی امکان پذیر می باشد. متقاضیان می توانند در دانشگاه های خصوصی این کشور در رشته مورد نظرشان به زبان انگلیسی تحصیل نمایند. البته هزینه های تحصیل در دانشگاه خصوصی در کشور فرانسه کمی بالاست؛ اما متقاضیان می توانند با دریافت بورسیه های تحصیلی این هزینه ها را به طور چشمگیری کاهش دهند.

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در فرانسه

یکی دیگر از روش هایی که متقاضیان می توانند از طریق آن به فرانسه مهاجرت کرده و اقامت آن را دریافت نمایند از طریق سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در کشور فرانسه روش های گوناگونی دارد مانند ثبت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی، خرید اوراق قرضه دولتی و ... . متقاضیان توجه داشته باشند که تمامی روش های سرمایه گذاری، منجر به اخذ اقامت این کشور نمی شود به همین خاطر باید قبل از انجام هر اقدامی اطلاعات لازم را به صورت کامل به دست آورند.

خرید ملک در برخی از کشور ها مثل ترکیه منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می شود؛ اما در فرانسه متقاضیان با خرید ملک نمی توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند. معمولا اقامت فرانسه با خرید ملک در این کشور امکان پذیر نمی باشد؛ در نتیجه متقاضیان باید روش های دیگری را برای اخذ اقامت این کشور انتخاب نمایند.

  • مهاجرت از طریق ازدواج در فرانسه

یکی دیگر از روش هایی که منجر به اخذ اقامت و در پی آن تابعیت فرانسه می شود، ازدواج  با شهروندان این کشور است. متقاضیان می توانند با یکی از شهروندان فرانسه ازدواج کنند و با ارائه اسناد و مدارک ازدواج، به سفارت اثبات کنند که این ازدواج صوری نبوده و کاملا واقعی است. در ابتدا به متقاضیان اقامت موقت اعطا می شود و پس از چند سال زندگی با همسر خود می توانند درخواست اقامت دائم این کشور را به سفارت بدهند.

مهاجرت به کشور های عضو پیمان شینگن

آلمان

یکی از کشور های پیشرفته از لحاظ اقتصادی و صنعتی، کشور آلمان می باشد. این کشور قدرتمند ترین اقتصاد را در اتحادیه اروپا داراست. کشور آلمان یکی از کشور های مناسب برای مهاجرت و اقامت می باشد که شرایط منحصر به فردی را نیز برای اقامت دائم  داراست. این کشور نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد و فرصت های شغلی بسیاری را در خود جای داده است. علاوه بر این، کشور آلمان دانشگاه های معتبری را در خود جای داده که دارای رتبه جهانی مناسبی هستند. به همین منظور، متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به این کشور را دارند.

روش های مهاجرت به آلمان عبارت است از:

  • مهاجرت تحصیلی به آلمان

یکی از روش های مهاجرت به کشور آلمان از طریق تحصیل می باشد. آلمان کشوری است که نظام آموزشی با کیفیت و فعالی دارد و مدارک اخذ شده از دانشگاه های آن در سراسر جهان از اعتبار بالایی برخوردار است. متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل، باید در ابتدا نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه های این کشور را دریافت نمایند. یکی از ویژگی های منحصر به فردی که کشور آلمان را از لحاظ آموزشی بسیار محبوب کرده است، تحصیلات رایگان در دانشگاه های دولتی آن می باشد.

متقاضیانی که دارای مدرک زبان آلمانی باشند، می توانند در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت رایگان تحصیل نمایند؛ اما متقاضیانی که دارای مدرک زبان آلمانی نیستند، باید در دانشگاه های خصوصی این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان برای دانشجویان کمی بالا می باشد؛ اما دانشجویان می توانند با دریافت بورسیه تحصیلی، این هزینه را به حداقل برسانند.

  • مهاجرت کاری به آلمان

از دیگر روش های مهاجرت به آلمان از طریق کار در این کشور است. کار در کشور آلمان برای متقاضیان خارجی به دو صورت می باشد. روش اول متقاضیان با دریافت دعوت نامه از کارفرمای آلمانی به این کشور مهاجرت می کنند. در روش دوم متقاضیان می توانند با اخذ ویزای جستجو کار به آلمان مهاجرت کرده و در مدت 6 ماه کار مناسبی را پیدا کنند. در صورتی که متقاضی بتواند از این طریق کار مناسبی را پیدا نمایند، می تواند اقامت موقت آلمان را دریافت کند؛ در غیر این صورت متقاضی باید به کشور خود باز گردد.

  • مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری در این کشور می باشد. سرمایه گذاری در آلمان روش های گوناگونی دارد مانند کارآفرینی، ثبت شرکت مسئولیت محدود، خرید اوراق، خرید سهام، خرید ملک و... که تمامی این روش ها منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نمی شود. متقاضیان باید با کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نرخ مصادره اموال و نرخ فساد در آلمان و مشورت با مشاورین مهاجرتی اقدام به سرمایه گذاری در آلمان نمایند.

  • مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

یکی از روش هایی که می توان با استفاده از آن اقامت دائم و تابعیت آلمان را کسب نمود، ازدواج با یکی از شهروندان این کشور است. متقاضیان می توانند از این طریق اقامت دائم و سپس تابعیت آلمان را اخذ نمایند. البته لازم به ذکر است که بگوییم، اخذ اقامت از این طریق کمی زمان بر و مشکل می باشد؛ چرا که متقاضیان باید مدارک ازدواج خود را به سفارت ارائه کرده و سفارت آلمان پس از بررسی های فراوان، پاسخ درخواست متقاضی را می دهد. در صورتی که ازدواج متقاضی سوری باشد و این موضوع به سفارت کشور آلمان اثبات شود، مشکلات فراوانی برای وی به وجود می آید.

توجه داشته باشید که برای ازدواج با شهروندان آلمانی، شما و یا همسرتان باید اثبات نمایید که می توانید از پس هزینه های زندگی بر بیایید.

معمولا مهاجرت به کشور های عضو شینگن از روش های قانونی، مشکلی را برای متقاضیان به وجود نمی آورد؛ اما در صورتی که متقاضیان از روش های غیر قانونی مانند پناهندگی و... به این کشور ها وارد شوند، شرایط سختی را پیش روی خواهند داشت و با مشکلات زیادی روبرو خواهند شد.

 

نظرات بینندگان