arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۸۹

الجزيره: موضع گيري نتانياهو بسيار محتاطانه بود

اسرائیل به حکومت حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر اعتماد دارد و نمی خواهد در صورت تغییر حکومت در مصر ،منابع و امکانات امنیتی اسرائیل را برای موضع گیری هایش درباره مصر اختصاص بدهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

الجزیره انگلیسی موضع گیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تحولات مصر را بسیار محتاطانه توصیف کرد و درباره پیامدهای تغییر خط مشی نظامی تل اویو هشدار داد. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز در نشست کابینه اش اعلام کرد که اسرائیل با هوشیاری تحولات مصر را زیرنظر دارد.

نتانیاهو تصریح کرد اسرائیل امیدوار است روابط مسالمت امیز تل اویو با قاهره ادامه پیدا کند و اسرائیل باید خویشتنداری و مسوولیت پذیری خودش را نشان بدهد.

این سخن به معنای ان است که نتانیاهو نمی خواهد مقامات اسرائیلی درباره وضعیت مصر اظهارنظر کنند.

باید توجه داشت اسرائیل و مصر روابطی راهبردی دارند.

اسرائیل به توافق نامه صلحش با مصر به چشم یک سرمایه نگاه می کند.

هرگونه تغییر رژیم در مصر سبب بازنگری اساسی در دکترین امنیتی اسرائیل می شود.

اسرائیل به حکومت حسنی مبارک، رئیس جمهور مصر اعتماد دارد و نمی خواهد در صورت تغییر حکومت در مصر ،منابع و امکانات امنیتی اسرائیل را برای موضع گیری هایش درباره مصر اختصاص بدهد.

اگر اسرائیل این کار را انجام بدهد، تهدیدی امنیتی برای مصر خواهد بود.

مقامات دولتی و ارتشی اسرائیل از هرگونه اظهارنظر درباره اوضاع منطقه سینای مصر و استقرار نیروهای نظامی ارتش مصر در سینا خودداری می کنند.

شاید هماهنگی های امنیتی میان اسرائیل و مصر در این زمینه انجام شده باشد.

وزارت امور خارجه مصر هر دو ساعت یک بار، در قاهره اخرین خبرها را بررسی می کند و تلاش می شود هماهنگی های امنیتی لازم بوجود بیاید.

اظهارات بسیار کنترل شده و کوتاه و محدود بنیامین نتانیاهو درباره تحولات مصر نشان می دهد تل اویو چه رویکردی در پیش گرفته است

نظرات بینندگان