arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰
در اجلاس گروه ۲۰؛

مرکل: به رسمیت شناختن دولت طالبان هنوز در دستورکار نیست

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در ویدیو کنفرانسی در مقابل نشست گروه ۲۰ درباره وضعیت افغانستان گفت: من و سیاستمداران دیگر طبق ارزیابی‌مان توضیح دادیم که دولت طالبان فراگیر نیست و از این رو موضوع به رسمیت شناختن آن در دستور کار نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: صدر اعظم آلمان تاکید کرد، مساله به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان در دستور کار اجلاس گروه ۲۰ نیست زیرا این دولت فراگیر نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در ویدیو کنفرانسی در مقابل نشست گروه ۲۰ درباره وضعیت افغانستان گفت: من و سیاستمداران دیگر طبق ارزیابی‌مان توضیح دادیم که دولت طالبان فراگیر نیست و از این رو موضوع به رسمیت شناختن آن در دستور کار نیست.

مرکل افزود: ادامه مذاکراتی که در حال حاضر از سوی طرف آلمانی با طالبان از مدتی پیش در جریان است، لازم و ممکن است. مقابله با تروریسم از طریق این نشست‌ها محوری است.

صدراعظم آلمان ادامه داد: امروز بار دیگر تاکید کردیم ما در آلمان امسال ۶۰۰ میلیون یورو برای حل مشکلات انسانی اختصاص خواهیم داد؛ زیرا نیاز به اجتناب از فروپاشی اقتصادی افغانستان داریم.

مرکل بر مطالبه اینکه همه سازمان‌های وابسته به سازمان ملل امکان انتقال کمک‌های انسانی و تامین آن را طبق اصولی جهانی را فراهم کنند، تاکید کرد.

نظرات بینندگان