arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۱۷۸
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۳ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

مقتدی صدر: مردم از راه‌های قانونی اعتراض به نتایج انتخابات را دنبال کنند / کاهش کرسی‌ها به فراکسیون اکثریت ضرر نمی‌زند

رهبر جریان صدر عراق از معترضان به نتایج انتخابات خواست که اعتراضات خود را از راه‌های قانونی پیگیری کنند. مقتدی صدر گفت: این شیوه‌ها ممکن است منجر به افزایش کرسی‌های فراکسیون اکثریت شود و حتی کاهش کرسی‌ها به فراکسیون اکثریت ضرر نمی‌زند، زیرا این فراکسیون به دنبال منافع شخصی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: رهبر جریان صدر عراق از معترضان به نتایج انتخابات خواست که اعتراضات خود را از راه‌های قانونی پیگیری کنند.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای گفت: مهم این نیست که چه کسی در این انتخابات پیروز است، بلکه مهمتر از همه ملت عراق و خدمت رسانی به آنها است.

وی افزود: اولین نتیجه منفی اختلافات سیاسی، تاخیر اعلام نتایج و فشار بر کمیساریای انتخابات، متضرر شدن مردم است.

مقتدی صدر گفت: این شیوه ها ممکن است منجر به افزایش کرسی های فراکسیون اکثریت شود و حتی کاهش کرسی ها به فراکسیون اکثریت ضرر نمی زند، زیرا این فراکسیون به دنبال منافع شخصی نیست.

رهبر جریان صدر گفت: از همه می خواهیم که خویشتنداری خود را حفظ کنند و از راه های قانونی اعتراض به نتایج انتخابات را دنبال کنند.

نتایج اولیه انتخابات روز گذشته اعلام شد و تعداد کرسی های کسب شده از سوی گروه‌های سیاسی در اولین انتخابات پارلمانی زودهنگام مشخص شد که واکنش‌هایی را به همراه داشت.

بر اساس نتایج اولیه اعلام شده از سوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات، جریان صدر با 73 کرسی، در صدر قرار دارد و به دنبال آن ائتلاف تقدم با 38، ائتلاف دولت قانون با 37، حزب دموکرات کردستان با 32، ائتلاف کردستان با 17، اتحادیه مهینی کردستان با 15، ائتلاف عزم با 15، ائتلاف فتح با 14، جنبش امتداد با 9، الجیل الجدید با 9، اتحاد اسلامی با 4، جنبش بابلیون با 4، تصمیم با 3، جریان حکمت با 2 و ائتلاف النصر با 2 کرسی در رتبه های بعدی قرار دارند.

ائتلاف‌‎های الفتح، دولة القانون، عصائب اهل‎ الحق، کتائب حزب‌الله، حزب اسلامی و حزب اتحاد میهنی کردستان نتایج انتخابات پارلمانی عراق را ساختگی خوانده و رد کرده‎ اند.

کمیسریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که نتایج نهایی انتخابات بعد از مشخص شدن نتیجه اعتراضات اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان