arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۳ - ۲۰ مهر ۱۴۰۰

کمیساریای انتخابات عراق نتایج را از وب‌سایت خود حذف کرد

در پی اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی عراق، کمیساریای انتخابات این کشور نتایحج را از وب‌سایت خود حذف کرد. کمیساریای عالی انتخابات عراق پیش از این اعلام کرده بود که نتایج نهایی انتخابات بعد از مشخص شدن نتیجه اعتراضات اعلام خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: در پی اعتراضات به نتایج انتخابات پارلمانی عراق، کمیساریای انتخابات این کشور نتایحج را از وب‌سایت خود حذف کرد.

به گزارش رسانه‌های عراقی، کمیساریای عالی مستقل انتخابات لحظاتی قبل نتایج اعلام شده انتخابات پارلمانی عراق را از وب‌سایت خود حذف کرد.

کمیساریای عالی انتخابات عراق پیش از این اعلام کرده بود که نتایج نهایی انتخابات بعد از مشخص شدن نتیجه اعتراضات اعلام خواهد شد.

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی عراق روز گذشته اعلام شد و تعداد کرسی های کسب شده از سوی گروه‌های سیاسی در اولین انتخابات پارلمانی زودهنگام مشخص شد که واکنش‌هایی را به همراه داشت.

بر اساس نتایج اولیه اعلام شده از سوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات، جریان صدر با 73 کرسی، در صدر قرار دارد و به دنبال آن ائتلاف تقدم با 38، ائتلاف دولت قانون با 37، حزب دموکرات کردستان با 32، ائتلاف کردستان با 17، اتحادیه مهینی کردستان با 15، ائتلاف عزم با 15، ائتلاف فتح با 14، جنبش امتداد با 9، الجیل الجدید با 9، اتحاد اسلامی با 4، جنبش بابلیون با 4، تصمیم با 3، جریان حکمت با 2 و ائتلاف النصر با 2 کرسی در رتبه های بعدی قرار دارند.

ائتلاف‌‎های الفتح، دولة القانون، عصائب اهل‎ الحق، کتائب حزب‌الله، حزب اسلامی و حزب اتحاد میهنی کردستان نتایج انتخابات پارلمانی عراق را ساختگی خوانده و رد کرده‎ اند.

کمیساریای عالی انتخابات عراق در پاسخ به معترضان به نتایج انتخابات پارلمانی اعلام کرده که دستگاه‎های رأی‌گیری بسیار پیشرفته و دقیق هستند و امکان جابه‌جایی آرا وجود ندارد.

نظرات بینندگان