arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

شاخص کل بورس، امروز ۲۱ مهر ۱۴۰۰

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۲۱هزارواحدی مواجه شد و کانال ۱.۴ میلیون واحدی را از دست داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۲۱هزارواحدی مواجه شد و کانال ۱.۴ میلیون واحدی را از دست داد.

در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۵ میلیارد و ۶۶۱ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان در بیش از ۵۲۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲۱ هزار و ۲۳۶ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۹۷ هزار و ۴۴۶ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های سایر اشخاص بورس انرژی، تامین سرمایه امین و آلومینیوم ایران با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ورقه به‌ارزش ۶ هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان در ۳۰۳ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۱۶ واحد افت کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۶۷ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، پلیمر آریا ساسول و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل شرکت‌های مجتمع جهان فولاد سیرجان، صنعتی مینو و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادارت امروز بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نظرات بینندگان