arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰

رئیس پلیس راهور: پراید به هر چیزی برخورد کند ۳.۲ نفر از سرنشینان می‌میرند یا مجروح می‌شوند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: پراید به هرچیزی از آدم گرفته تا درخت و گاردریل و .... برخورد کند، سه و دو دهم نفر در آن می‌ میرند یا مجروح می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: پراید به هرچیزی از آدم گرفته تا درخت و گاردریل و .... برخورد کند، سه و دو دهم نفر در آن می‌ میرند یا مجروح می شوند.

ظهر امروز مراسم تجلیل از کروکی‌های برتر کشور با حضور سردار هادیان فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی راهور ناجا و جمعی از مدیران شورای عالی تصادفات برگزار شد.

سردار هادیان فر در این مراسم گفت: آسیب تصادفات کمتر از کرونا نیست. کرونا بالاخره از بین می رود اما تصادف همواره وجود دارد.به ازای فوت هر نفر در اثر تصادف کشور ۵,۳ میلیارد به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کشور خسارت وارد می شود.

او ادامه داد::در هر ساعت نزدیک به دو نفر در تصادف فوت می کنند.۴۰ درصد از این تصادفات را موتورسیکلت ها شامل می شوند و نقش مدیریت در این حوزه یک نقش اصلی است و به تنهایی نمی توانیم این کار را مدیریت کنیم.

سردار هادیان فر گفت: رئیس جمهور باید جلسه بگذارد و تعیین تکلیف کند.

او با بیان اینکه بعد از نقش مدیریت نقش راه ها در مسأله تصادفات مطرح است گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از فوتی های تصادفات هنوز در نقاط حادثه خیز اتفاق می افتد. در کشور ۵ هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز داریم که سه هزار و ۲۰۰ مورد برون شهری و دو هزار حادثه درون شهری هستند.

سردار هادیان فر گفت: ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و ۶۰ تا ۶۵ درصد ناوگان عمومی ما فرسوده است که هزینه های زیادی به بیمه تحمیل خواهد کرد.

او ادامه داد: پراید و ۴۰۵ را چطور از رده خارج کردیم؟ پراید به هرچیزی برخورد می‌کند ۳ و دو دهم نفر در آن یا می‌ میرند و یا مجروح می شوند؛ به هرچیزی که برخورد می کند از آدم گرفته تا درخت و گاردریل و غیره.

سردار هادیانفر با تاکید بر اینکه جرائمی که امروز برای خودروها وجود دارد مطلقا بازدارنده نیست گفت: چرا که الزامی به پرداخت برای راننده وجود ندارد. در اروپا از دارایی فرد کسر می کنند که تخلف نکند و جریمه برای پول گرفتن نیست، برای تخلف نکردن است.قانون احتیاج به اصلاح و بازنگری دارد.

نظرات بینندگان