arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۱ - ۲۲ مهر ۱۴۰۰

مهمترین علت های خراب شدن سمعک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهمترین علت های خراب شدن سمعک

امروزه آمارها نشان می دهند که تعداد افرادی که دچار کم شنوایی می شوند رو به افزایش است و به همبن دلیل مراجعه به پزشک و انجام تست شنوایی توسط شنوایی شناس بسیار ضروری و حیاتی است. برای انواع کم شنوایی با توجه به میزان، علل و... روش های درمانی متفاوتی در نظر گرفته می شود ولی یکی از راه های درمانی موثر برای  کمک به کم شنوایی استفاده از سمعک است. سمعک ها گاهی دچار خرابی می شوند که در این مقاله از کلینیک سمعک قلهک می خواهیم عواملی که در خراب شدن سمعک تاثیرگذار هستند را معرفی کنیم.

تاثیر زنگ زدگی باتری بر خرابی سمعک

رطوبت دشمن سمعک است و باید بسیار مواظب باشید که سمعک را در مجاورت رطوبت قرار ندهید. برخی افراد ممکن است که شرایط آب و هوایی محل زندگیشان  مرطوب باشد به همین دلیل این افراد باید دائم سمعک خود را خشک کنند و اجازه ندهند که سمعک دچار زنگ زدگی شود. میتوانید برای اینکه کارتان راحت تر شود از کیت های نظافت مخصوص سمعک استفاده کنید.

تغییرات ایجاد شده در کانال گوش

همان طور که می دانید عوامل مختلفی مانند چاق و لاغر شدن و تغییراتی که در اثر افزایش سن رخ می دهد، همه و همه در فیزیک فرد تاثیرگذار است. این تغییرات بر روی کانال گوش فرد هم تاثیر می گذارد و ممکن است باعث ایجاد ترک درسمعک و یا ناهماهنگی در سمعک شود.

ضربه فیزیکی به سمعک

افتادن سمعک و یا پرت شدن آن، همچنین برخورد جسم وضربه سنگین به سمعک می تواند موجب خراب شدن سمعک شود. باید سمعک را با دقت در جای مناسب قرار دهید و از هرگونه ترک خوردگی و خم شدگی جلوگیری کنید.

حفاظت از باتری سمعک

به سلامت باتری سمعک اهمیت دهید. یکی  از عواملی که ممکن است باعث خراب شدن باتری سمعک شود چربی پوست دست است . پس قبل از استفاده از سمعک ودست زدن به آن حتما دست های خود را به خوبی شست وشو دهید و سپس دستان خود را به خوبی خشک کنید که باتری دچار رطوبت نشود.

بهترین زمان تعویض  باتری سمعک

مهمترین علت های خراب شدن سمعک

در سمعک های مختلف میزان مصرف باتری هم متفاوت است. به همین دلیل  بهترین کار این است که هر زمان که باتری خود را تعویض می کنید، یادداشت کنید که در گذر زمان بتوانید تشخیص دهید هرچند وقت یک بار باید باتری خود را تعویض کنید. این کار در عمر سمعک شما موثر است.

در چه مکان هایی نباید از سمعک استفاده کنید؟

در استخر، سونا وحمام نباید از سمعک استفاده کرد. همچنین به خاطر داشته باشید هنگام  سشوار کردن و استفاده از انواع اسپری های مو مانند تافت از استفاده سمعک خودداری کنید. حواستان باشد که نگهداری سمعک ومراقبت از آن بسیار مهم است.

سمعک پشت گوشی عمر بیشتری دارد یا سمعک داخل گوشی؟

برای انتخاب بهترین سمعک می توانید به صفحه مشاوره خرید سمعک  در سایت کلینیک سمعک قلهک مراجعه کنید. ولی به طور خلاصه می توان گفت  سمعک های داخل گوشی به دلیل اینکه از کوچکترین نوع باتری ها برخوردار هستند نسبت به سمعک های پشت گوشی  عمر کمتری دارند.

سخن پایانی

برای انجام تست شنوایی،  خرید انواع سمعک ، خرید لوازم جانبی سمعک و اطلاع از قیمت سمعک زیمنس، ویدکس، فوناک، اتیکن، برنافون و سایر برندها کافیست به ما در کلینیک شنوایی سمعک قلهک مراجعه کنید.

 

نظرات بینندگان