arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۳ - ۲۲ مهر ۱۴۰۰

باقری‌کنی، معاون وزارت خارجه: ایران برای مذاکرات جدی آماده است

علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در دیدار با انریکه مورا با اشاره به این‌که برای ایران دستیابی به نتایج ملموس موضوعیت دارد، تصریح کرد: ایران برای مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد، همواره آماده است. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در دیدار با انریکه مورا گفت: ایران همواره ثابت کرده که یک بازیگر مسوول در عرصه بین‌المللی است، در حالی که رفتار طرف مقابل نشان می‌دهد که با مسوولیت پذیری فاصله معناداری دارد.

انریکه مورا معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا که برای رایزنی درباره روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای از جمله تحولات در افغانستان و یمن و نیز مذاکرات برای لغو تحریم‌ ها به تهران سفر کرده است با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در این ملاقات، با تاکید بر این که ایران همواره ثابت کره که یک بازیگر مسئول در عرصه بین‌المللی است، در حالی که رفتار طرف مقابل نشان می‌دهد که با مسئولیت پذیری فاصله معناداری دارد، تصریح کرد: هر طرف که مسئولیت پذیری بیشتری از خود نشان دهد، به میز مذاکره نزدیک‌تر است.

باقری با اشاره به این‌که برای ایران دستیابی به نتایج ملموس موضوعیت دارد، تصریح کرد: ایران برای مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد، همواره آماده است. 

نظرات بینندگان