arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

ادعای علی‌اف: ارمنستان به مدت ۳۰ سال با کمک ایران مواد مخدر به اروپا قاچاق می‌کرد

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در ادامه ادعاهای ضد ایرانی روزهای اخیر خود، این بار ایران را به کمک به ارمنستان برای قاچاق مواد مخدر به اروپا متهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در گزافه‌گویی ضد ایرانی جدید خود، گفت ارمنستان با کمک ایران مواد مخدر به اروپا قاچاق می‌کرده است.

خبرگزاری «ترند» جمهوری آذربایجان امروز (جمعه) گزارش داد علی‌اف در سخنرانی خود در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع که در قالب یک ویدئو کنفرانس برگزار شد، ادعا کرد ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان (در اشاره به مناطق تحت اشغال جمهوری ارمنستان که در پی آتش‌بس قره‌باغ آزاد شد) برای انجام قاچاق مواد مخدر به اروپا به مدت حدود ۳۰ سال استفاده می‌کرد.

در روزهای گذشته رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان به‌رغم آن که تهران و باکو به طور سنتی روابط صمیمانه‌ای دارند، با اتخاذ مواضعی زیاده‌خواهانه و مخالف با حسن همجواری، به گزافه‌گویی و اتهام‌زنی علیه تهران پرداخته است.

وی پیش‌تر اظهارات مقام‌های ایران درباره حضور عناصر خارجی در مرز ایران را بهانه‌های ساختگی خواند و در مخالفت آشکار با اظهارات و اقدامات مقام‌های باکو، مدعی شد جمهوری آذربایجان خواهان احترام در مرزهاست.

مقام‌های جمهوری آذربایجان همچنین بدون توجه به اصول و قواعد بین‌المللی و حسن همجواری از طریق تحریف مفاد توافق آتش‌بس قره‌باغ، به دنبال اعمال خواسته خود برای ایجاد کریدوری با هدف تغییرات ژئوپولتیک در منطقه و مرزها هستند. (جزئیات بیشتر)

تکذیب استفاده از اراضی جمهوری آذربایجان برای اهداف اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی ایران در شرایطی انجام شده که طی ماه‌های اخیر موضوع حضور برخی نیروهای تروریستی و وابسته به رژیم صهیونیستی بسیار خبرساز شده است.

«حسین امیرعبدالهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید جمهوری آذربایجان در ایران، تصریح کرد «حضور فعال رژیم صهیونیستی در آذربایجان علیه امنیت ایران را برنمی‌تابیم.»

امیرعبداللهیان همچنین هشدار داد: «جمهوری اسلامی ایران حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نمی‌کند و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد».

«سیران اوهانیان» وزیر دفاع پیشین ارمنستان در واکنش به مسائل اخیر، با اشاره به تاریخ استقلال جمهوری آذربایجان و تاریخ دیرینه کشور و اراده جمعی مردم ایران، تاکید کرد این دو کشور به هیچ‌وجه از لحاظ قابلیت‌ها قابل مقایسه نیستند.

نظرات بینندگان