arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ادامه خاموشی‌ها شده حداقل تا سال ۱۴۰۲ / گفتگوهای «صمیمی» ایران و عربستان / رکورد شکنی دوباره سفرهای جاده‌ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آمریکا: اگر ایران زیاد بخواهد و کم بدهد، به نتیجه نمی رسیم
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین اظهار داشت: با بیان اینکه ما خواهان بازگشت مشترک متقابل به تعهدات برجام هستیم، مدعی شد که اگر ایران درخواست بیشتری داشته باشد و پیشنهاد کمتری بدهد، این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید. سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: در نهایت تمرکز ما بر دیپلماسی است و من فراتر از آن وارد فرضیات نمی‌شوم.

ادعای علی‌اف: ارمنستان با کمک ایران ۳۰ سال مواد مخدر قاچاق می‌کرد
علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع که در قالب یک ویدئو کنفرانس برگزار شد، ادعا کرد ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان (در اشاره به مناطق تحت اشغال جمهوری ارمنستان که در پی آتش‌بس قره‌باغ آزاد شد) برای انجام قاچاق مواد مخدر به اروپا به مدت حدود ۳۰ سال استفاده می‌کرد.

گفتگوهای «صمیمی» ایران و  عربستان
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به اینکه ریاض همواره خواهان راهی برای ثبات در منطقه بوده، اعلام کرد: کشورش برای مذاکره با ایران جدی است. وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با روزنامه "فایننشال تایمز" مذاکرات با ایران را "اکتشافی" توصیف کرد و گفت: این گفتگوها با ایران "صمیمی" پیش رفته است.

۱۹۷ فوتی جدید کرونا
بنابر اعلام وزارت بهداشت، از روز پنجشنبه تا روز جمعه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۱ هزار و ۸۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۵۹۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران به ۵ میلیون و ۷۶۵ هزار و ۹۰۴ نفر رسید. همچنین ۱۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۳ هزار و ۶۹۵ نفر رسید.

انفجار مسجد شیعیان این بار در قندهار
بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان تایید کرد که انفجاری در مسجد قندهار در جنوب افغانستان رخ داده است. شبکه «الجزیره» به نقل از یک منبع امنیتی افغانستانی گزارش داد که در پی انفجار در نماز جمعه مسجد شیعیان قندهار تاکنون حداقل ۱۶ نفر شهید و ۳۲ نفر مجروح شده‌اند.

رکورد شکنی دوباره سفرهای جاده‌ای
در روزهای گذشته هم مانند هفته قبل شاهد افزایش چشمگیر ترددهای جاده ای بین استانی سفرهای مردم بوده رکورد تازه‌ای در این زمینه به ثبت رسیده است. به گونه ای که طی دو روز گذشته بیش از ۴ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی کشور تردد کرده‌اند. بیش از ۲ میلیون و ۱۲ هزار وسیله نقلیه در بیست و یکم مهر ماه و بیش از ۲ میلیون و ۲۳ هزار وسیله نقلیه در روز گذشته یعنی بیست و دوم مهرماه در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند و این نشان دهنده رکوردشکنی جدیدی در سفرهای استانی مردم بوده است. براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۲۲۷۱ ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری نیز تردد بین استانی در ۲۲ مهر نسبت به روز قبل (۲۱ مهر ماه) ۰.۵ درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

وزیر بهداشت: مطابق فرمایش رهبری، «متوسط هوش ایرانیان بالاتر از متوسط هوش جهانی است»
بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطابق فرمایش مقام معظم رهبری «متوسط هوش ایرانیان بالاتر از متوسط هوش جهانی است». خداوند این قدرت، یعنی هوش و دانش آن را در اختیار ما قرار داده تا از آن برای آینده کشور استفاده کنیم. با پشتکار و هوش شما جوانان که تداوم پیدا خواهد کرد، به آینده کشور امیدوارم می‌شوم. ایران به واسطه هوش شما جوانان بسیار بهتر از آمریکا خواهد بود.

ادامه خاموشی‌ها شده حداقل تا سال ۱۴۰۲
پرویز محمدنژاد قاضی محله رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به جمیع شرایط کنونی حداقل تا سال ۱۴۰۲ نمی‌توان ۱۲هزار مگاوات برقی که کمبود داریم را جبران کرد بنابراین خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده ادامه خواهد داشت.

نظرات بینندگان