arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۸ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

شمار کشته شدگان حمله تروریستی قندهار به ۳۷ نفر افزایش یافت

منابع خبری افغانستان اعلام کردند که شمار کشته شدگان حمله انتحاری به مسجد شیعیان در قندهار به ۳۷ تن و تعداد زخمی ها به ۷۰ نفر افزایش یافته است. حمله انتحاری ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر امروز جمعه هنگام ادای نماز جمعه رخ داد و شاهدان عینی گفته اند که سه مهاجم با سلاح گرم بر نماز گزاران آتش گشودند و پس از آن جلیقه های انتحاری خود را منفجر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: منابع خبری افغانستان اعلام کردند که شمار کشته شدگان حمله انتحاری به مسجد شیعیان در قندهار به ۳۷ تن و تعداد زخمی ها به ۷۰ نفر افزایش یافته است.

رسانه های محلی افغانستان اعلام کردند که احتمال افزایش قربانیان وجود دارد و زخمی ها به بیمارستانهای دولتی و خصوصی انتقال داده شده و وضعیت شماری از زخمی ها وخیم است.

حمله انتحاری ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر امروز جمعه هنگام ادای نماز جمعه رخ داد و شاهدان عینی گفته اند که سه مهاجم با سلاح گرم بر نماز گزاران آتش گشودند و پس از آن جلیقه های انتحاری خود را منفجر کردند.

طالبان ضمن محکوم کردن این حمله به نظامیان خود دستور داه است که عاملان این اقبدام تروریستی را دستگیر کنند.

تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

جمعه گذشته نیز مسجد شیعیان افغانستان در استان قندوز هدف حمله انتحاری قرار گرفت که در آن ۱۵۰ تن کشته و ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند و مسئولیت این رویداد را گروه تکفیری داعش برعهده گرفته بود.

نظرات بینندگان