arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۹ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

رابرت مالی: در ریاض، ابوظبی و دوحه تلاش برای بازگشت به برجام را بررسی می‌کنیم

«رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران در پیامی توییتری به اهداف سفر خود به سه کشور امارات، قطر و عربستان سعودی پرداخت. وی در این پیام توییتری نوشت: «من منتظر سفرم به امارات، قطر و عربستان سعودی از ۱۵ تا ۲۱ اکتبر (۲۳ تا ۲۹ مهر) هستم تا به بررسی موضوعات منطقه‌ای و تلاش‌مان برای مذاکره درباره بازگشت دوجانبه به برجام بپردازیم».
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران در پیامی توییتری به اهداف سفر خود به سه کشور امارات، قطر و عربستان سعودی پرداخت.

وی در این پیام توییتری نوشت: «من منتظر سفرم به امارات، قطر و عربستان سعودی از 15 تا 21 اکتبر (23 تا 29 مهر) هستم تا به بررسی موضوعات منطقه‌ای و تلاش‌مان برای مذاکره درباره بازگشت دوجانبه به برجام بپردازیم».

نکته قابل توجه این است که شاهزاده «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در حاشیه سفر رسمی اخیر خود به واشنگتن نیز با رابرت مالی نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران دیدار کرده است.

مالی همچنین اخیرا طی مراسمی در اندیشکده «کارنگی» با لحنی محتاطانه درباره بازگشت دولت بایدن به برجام گفت: «تمامی چیزهایی که از شرکای خود می‌شنویم....درباره نگرانی‌هایی که در خصوص برنامه هسته‌ای ایران دارند، نه تنها تشدید شده است بلکه در نتیجه خروج از برجام ایجاد شده است. بنابراین فکر می‌کنیم که بازگشت (به برجام) همچنان بهترین برآیند باشد اما ما واقع‌بین هستیم».

نظرات بینندگان