arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۲ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا می گوید ایران هنوز آماده بازگشت به مذاکرات احیای برجام نیست / تهران قصد دارد در بروکسل درباره متن مذاکرات وین گفت‌وگو کند / کنایه روسیه: عاقلانه نبود که درمورد این ماجرا با تمام اعضای برجام در وین، گفتگو می شد؟

یک روز پس از سفر نماینده اتحادیه اروپا به ایران، یک مقام ارشد ارشد این اتحادیه گفت تهران برای ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین هنوز آماده نیست. این مقام که نخواست هویتش فاش شود به خبرنگاران در بروکسل گفت دولت جدید ایران می‌خواهد در مورد متن مذاکرات گفتگو کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک روز پس از سفر نماینده اتحادیه اروپا به ایران، یک مقام ارشد ارشد این اتحادیه گفت تهران برای ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین هنوز آماده نیست.

به گزارش «انتخاب»؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، این مقام که نخواست هویتش فاش شود به خبرنگاران در بروکسل گفت دولت جدید ایران می‌خواهد در مورد متن بدست آمده در ژوئن که پیش از این مذاکره شده بود گفت‌وگو کند.

این در حالی است که معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین روز پنجشنبه در تهران با معاون وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار علی باقری معاون سیاسی خود با انریکه مورا گفت دو طرف توافق کردند دو هفته دیگر در بروکسل این گفت‌وگوهارا ادامه دهند.

ایران و سایر کشورهای عضو برجام تاکنون شش دور مذاکره در وین داشتند، اما در خرداد ماه به دلیل انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت جدید در ایران متوقف شد.

دولت ایالات متحده، که گفته است در صورت بازگشت ایران به تعهدات خود به برجام باز می‌گردد، به‌طور غیرمستقیم و از طریق اتحادیه اروپا با ایران مذاکره کرده است.

هنوز زمان برگزاری دور هفتم این مذاکرات مشخص نشده است و دولت ابراهیم رئیسی گفته است در حال بررسی محتوای مذاکرات دولت حسن روحانی در وین است.

کنایه روسیه: عاقلانه نبود که درمورد این ماجرا با تمام اعضای برجام در وین، گفتگو می شد؟

اولیانوف در واکنش به درخواست ایران برای گفتگو با اتحادیه اروپا درمورد متن مذاکرات وین، در بروکسل نوشت:  عاقلانه نبود که درمورد این متن ها با سایر اعضای برجام در مذاکرات وین، گفتگو می شد؟

نظرات بینندگان