arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۲ - ۲۳ مهر ۱۴۰۰

چین: موضع مشروع ایران در حراست از منافع هسته‌ای خود را درک می‌کنیم

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای روایت این کشور از گفت‌وگوهای میان «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین و «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران را ارائه کرده است.طبق گزارش شینهوا، وزیر خارجه چین تصریح کرد چین مواضع مشروع ایران در حراست از منافع ملی خود در مسئله هسته‌ای را درک می‌کند و از آغاز مجدد مذاکرات جهت احیای برجام حمایت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای روایت این کشور از گفت‌وگوهای میان «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین و «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران را ارائه کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری «شینهوا»، وانگ یی در این تماس تلفنی گفته اهمیتی ندارد وضعیت منطقه و جهان چه تغییراتی بکند، پکن تمام تلاش خودش را برای توسعه بیشتر شراکت جامع راهبردی میان ایران و چین به کار خواهد بست.

طبق گزارش شینهوا، وزیر خارجه چین همچنین تأکید کرده پکن مایل است با ایران در جهت مخالفت با اقدامات زورگویانه یکجانبه و دفاع از انصاف و عدالت بین‌المللی همکاری کند.

وانگ همچنین تصریح کرد چین مواضع مشروع ایران در حراست از منافع ملی خود در مسئله هسته‌ای را درک می‌کند و از آغاز مجدد مذاکرات جهت احیای برجام حمایت می‌کند.

وزارت خارجه ایران پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرد حسین امیرعبداللهیان و «وانگ یی» در تماس تلفنی آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

نظرات بینندگان