arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

نجات قلب با کاهش کربوهیدرات و افزایش چربی

دارای اضافه وزن با کربوهیدرات کمتر و چربی بیشتر در معرض خطر کمتر بیماری‌های قلبی عروقی هستند. یک مطالعه جدید یا به عبارتی، یکی از بزرگترین و دقیق‌ترین آزمایشات انجام شده تا به امروز، نشان می‌دهد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات در کنار چربی بیشتر، ممکن است برای سلامت قلب و عروق شما مفید باشد، به خصوص اگر اضافه وزن دارید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افراد دارای اضافه وزن با کربوهیدرات کمتر و چربی بیشتر در معرض خطر کمتر بیماری‌های قلبی عروقی هستند. یک مطالعه جدید یا به عبارتی، یکی از بزرگترین و دقیق‌ترین آزمایشات انجام شده تا به امروز، نشان می‌دهد که رژیم غذایی کم کربوهیدرات در کنار چربی بیشتر، ممکن است برای سلامت قلب و عروق شما مفید باشد، به خصوص اگر اضافه وزن دارید.

به گزارش سرویس خواندنی‌های انتخاب به نقل از  آیریش تایمز، رژیم غذایی کم کربوهیدرات از مدت‌ها پیش یک استراتژی محبوب کاهش وزن بوده است. اما برخی از پزشکان و متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که این کار را به دلیل ترس از افزایش خطر بیماری‌های قلبی انجام ندهید، زیرا چنین رژیم‌هایی معمولاً شامل خوردن مقدار زیادی چربی اشباع شده، از نوع موجود در گوشت قرمز و کره است.

اما یک مطالعه جدید، یکی از بزرگترین و دقیق‌ترین آزمایشات انجام شده تا به امروز، نشان می‌دهد کهرژیم غذایی کم کربوهیدرات و چربی بیشتر ممکن است برای سلامت قلب و عروق شما مفید باشد.

 

نجات قلب با کاهش کربوهیدرات و افزایش چربی

این مطالعه جدید، که در مجله American of Clinical Nutrition منتشر شد، نشان داد که افراد دارای اضافه وزن و چاقی که میزان مصرف چربی خود را افزایش داده و میزان کربوهیدرات را کاهش  داده اند، عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی را بهبود بخشیدند. حتی افرادی که کربوهیدرات‌های سالم مانند برنج قهوه‌ای و نان گندم سیاه را با غذا‌های پرچرب جایگزین کرده اند، پیشرفت چشمگیری در انواع عوامل خطر بیماری‌های متابولیک نشان داده اند.

دکتر داریوش مظفریان، متخصص قلب و رئیس دانشکده علوم تغذیه و سیاست تغذیه فریدمن در دانشگاه تافتز، ماساچوست، که در این زمینه مشارکت نداشت، می‌گوید: "این مطالعه نشان می‌دهد که خوردن کربوهیدرات‌های فرآوری شده کمتر در حالی که چربی بیشتری می‌خورید می‌تواند برای سلامت قلب مفید باشد. من فکر می‌کنم این یک مطالعه مهم است. بسیاری از مردم "هنوز معتقدند که غذا‌های کم چرب برای آن‌ها سالم‌تر است و این آزمایش نشان می‌دهد که حداقل برای این نتایج، گروه پرچرب و کم کربوهیدرات بهتر عمل کرده است".

 

نظرات بینندگان