arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۱ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

بهترین روش ها برای گرفتن پاسپورت آلمان کدام اند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بهترین روش ها  برای گرفتن پاسپورت آلمان کدام اند؟

کشور آلمان 82 میلیون نفرجمعیت دارد و پایتخت آن برلین می باشد و به دلیل داشتن شرایط مناسب در سال های اخیرمورد توجه افراد بسیار زیادی برای مهاجرت قرار گرفته است، اگر شما یا یکی از نزدیکانتان قصد مهاجرت به این کشور را دارید، پیشنهاد می‌شود این مطلب که توسط تیم  تولید محتوای  دارالترجمه فدرال نوشته شده است  را تا انتها مطالعه فرمایید.

اعتبار پاسپورت آلمان

بهترین روش ها  برای گرفتن پاسپورت آلمان کدام اند؟

شاید برای شماهم جالب باشد که  اعتبار پاسپورت آلمان رتبه ی دوم را در جهان دارد و یکی از معتبر ترین پاسپورت های شناخته شده قلمداد می شود. کسانی که این پاسپورت با ارزش را دارند می توانند به 166 کشور دنیا بدون داشتن ویزا سفر کنند و این ویژگی باعث شده که شرایط برای متقاضیان بسیار جذاب تر شود. پاسپورت کشور آلمان رنگ زرشکی دارد و از طریق روش های متفاوتی به دست می آید و نفرات متقاضی برای گرفتن این پاسپورت ابتدا باید اقامت دائم این کشور را به دست آورده باشند. در  ادامه، لیست ده پاسپورت معتبر جهان را مشاهده می کنید:

  1. امارات متحده عربی
  2. آلمان
  3. سوئد، دانمارک، ،لوگزامبرگ، ایتالیا، فنلاند، سنگاپور، فرانسه، اسپانیا، نروژ، هلند، ایالات متحده آمریکا
  4. سوئیس، بلژیک، یونان، پرتغال، انگلستان، ژاپن، ایرلند، کانادا
  5. چک، مجارستان
  6. مالتا، ایسلند
  7. اسلونی، لیتوانی، لهستان، اسلواکی، استرالیا، نیوزلند
  8. استونی
  9. مالزی
  10. قبرس، بلژیک، رومانی

روش های گرفتن پاسپورت آلمان

گرفتن پاسپورت آلمان به روش های گوناگونی امکانپذیر است که در ادامه این مطلب قصد داریم به آن ها بپردازیم.

  • گرفتن پاسپورت آلمان از طریق کار
  • از طریق تحصیل
  • از طریق خرید ملک
  • از طریق سرمایه گذاری
  • از طریق تولد
  • از طریق ازدواج با تبعه این کشور

گرفتن پاسپورت آلمان از طریق کار

کشور آلمان با داشتن اقتصادی رو به رشد و پایین ترین نرخ بیکاری به یک کشور بسیار ایده آل برای کار تبدیل شده است. از جمله ویژگی های مهم این کشور برای کار می توان به فراهم کردن شرایط آموزش رایگان، ثبات اقتصادی و امنیت شغلی بسیار بالا اشاره کرد. نرخ بیکاری در کشور آلمان هر سال رو به کاهش است به طوری که  از هر 100 نفر 95 نفر دارای شغل هستند و مقصدی  مناسب برای بسیاری از جوانان  جویای کار شناخته شده است.

از طریق تحصیل

یکی دیگر از روش های اخذ پاسپورت آلمان، تحصیل در این کشور است، البته باید به این نکته توجه داشته باشید که  قبل از اقدام به تحصیل در آلمان نیاز به ترجمه رسمی اسناد و مدارک  خود دارید که سایت فدرال می تواند کمک شایانی به شما کند، همچنین تنها درس خواندن و تحصیل در کشور آلمان  نمی تواند منجر به گرفتن پاسپورت و اقامت شود. البته برای تمدید مدت اقامت خود پس از اتمام تحصیل راه هایی وجود دارد که یکی از آن ها پیدا کردن شغل متناسب با رشته تحصیلی است زیرا کشور آلمان به کسانی که تحصیلات خود را به پایان رسانده اند برای پیدا کردن شغلی مناسب یک سال فرصت  اقامت می دهد و در آن صورت، اقامت تحصیلی به اقامت کاری تبدیل می شود.

از طریق خرید ملک

کشور آلمان  با قرار گرفتن در  قلب اروپای غربی از سطح رفاه اجتماعی بالا و هزینه های پایین برخوردار است. خرید ملک  در این کشور می تواند یکی از  راه های امن و مطمئن  برای سرمایه گذاری  در کشور های اروپایی باشد.

از طریق سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های اخذ پاسپورت آلمان، اخذ اقامت سرمایه گذاری است، حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که هر نوع سرمایه گذاری در آلمان، نمی تواند شامل اخذ اقامت شود به طوری که برای کشور آلمان سود آور باشد و سبب مثبت شدن اقتصاد این کشور شود. همچنین برای تاسیس شرکت در کشور آلمان به حداقل 25000 یور سرمایه اولیه نیاز دارید.

از طریق تولد

قبل از بررسی گرفتن پاسپورت از طریق تولد باید این نکته ی مهم را بدانید که سیستم خاک و خون، دو قاعده مهم حاکم بر شرایط تابعیت می باشد. قاعده خاک به این معناست که تولد در خاک یک کشور گرفتن تابعیت آن جا را به همراه دارد، همچنین قاعده ی خون به معنای اعطای تابعیت از پدرو مادر به فرزند است و قاعده ای که بر این کشور حاکم است همان قاعده خون است به طوری که  نوزادی که از پدر ومادری آلمانی متولد شده باشد تابعیت آلمانی می گیرد.

از طریق ازدواج با تبعه این کشور

در کشور های مختلف قانون و قواعد متفاوتی در مورد ازدواج با تبعه های خارجی مطرح است.به طوری که  در ایران اگر یک مرد آلمانی با زنی ایرانی ازدواج کند تابعیت ایران شامل او نمی شود و از حقوق شهروندی ایران هم محروم خواهد ماند ولی اگر یک مرد ایرانی با زن آلمانی ازدواج کند، زن آلمانی تابعیت ایران را می گیرد. اما در آلمان شرایط متفاوت است وفرقی میان زن و مرد وجود ندارد و اگر فردی ایرانی با آن ها ازدواج کند علاوه بر اقامت آلمان، تابعیت آلمانی هم به او داده خواهد شد.

البته با استناد به قانون ازدواج در آلمان فرد ایرانی برای ازدواج در این کشور باید  حداقل به زبان آلمانی در سطح  A1 مسلط باشد.

 مهم ترین خدماتی که در دارالترجمه فدرال ارائه می شوند

در اسفند ماه سال 1392 دارالترجمه ی رسمی فدرال فعالیت خود را آغاز کرد. این دفتر ترجمه از همان روز های آغازین، فعالیتش را زیر نظر کارشناسان ارشد با سابقه مترجمی زبان انگلیسی و زبان های دیگر با هدف اصلی ارائه خدمات ترجمه رسمی و دانشجویی به صورت دقیق و علمی و زیر نظر اساتید و متخصصان آغاز کرده است. دارالترجمه فدرال از بهترین مترجمان بهره می گیرد  وخدمات متعددی در زمینه ی ترجمه ارائه  می‌دهد که  یکی از این خدمات، ترجمه غیر رسمی است. تمامی مترجمان و کارشناسان این مجموعه دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر می باشند که برای نشان دادن کیفیت این مجموعه می تواند حائز اهمیت باشد.

 

نظرات بینندگان