arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

زنگ خطر موج ششم کرونا در مازندران به صدا درآمد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام این که روند شیوع کرونا در شهرستان‌های استان افزایشی شده است، گفت: شهرستان‌های استان یکی پس از دیگری در حال خروج از وضعیت عادی کرونایی هستند و احتمال نارنجی و قرمز شدن استان در هفته‌های آتی وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: دکتر سیمین بابایی روند اوج گیری مجدد همه گیری ویروس کرونا در استان را نگران کننده توصیف کرد و افزود: با افزایش آمار بستری بیماران کووید۱۹ در بیمارستان ها ، زنگ خطر موج ششم در مازندران به صدا در آمده است .

وی با بیان اینکه مجموع بستری شدگان در بیمارستان های استان نسبت به هفته قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است، گفت : به طور حتم با ادامه این روند شاهد تغییر رنگ مازندران از آبی و زرد کرونایی به سمت نارنجی و قرمز خواهیم بود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران عادی انگاری را مهم ترین محرک ورود استان به موج ششم کرونا دانست و افزود : متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی در استان بشدت در مردم کاهش یافته است.

وی ادامه داد : در هفته های اخیر شاهد میزان بالایی از نشست های جمعی مانند جشن عروسی و عزا در استان بودیم که در فضاهای بسته و بدون تهویه مناسب بودیم.

بابایی بازگشایی تالارها را یکی از عوامل مهم افزایشی شدن روند بستری بیماران کرونایی در استان عنوان کرد و گفت : فعالیت تالارها بدون توجه به پروتکل های بهداشتی ادامه دارد و نظارت در این حوزه بسیار ضعیف است.

وی مسافرت و جابه جایی را عامل دیگری بر روند افزایشی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان دانست و افزود : طی هفته های اخیر همراه با بهبود وضعیت رنگ بندی حجم عظیمی از مسافرات ها را به مازندران و از مازندران شاهد بودیم.

بابایی با بیان اینکه برخی بعد از تزریق واکسن حتی استفاده از ماسک را نیز کنار می گذارند، گفت : تا زمان ریشه کن شدن کامل کرونا ، ماسک باید جز پوشش همیشگی باشد زیرا ماسک زدن مهم ترین روش پیشگیری از بیماری های ویروسی و حتی آنفلوانزا است که در فصل پاییز شاهد اوج گیری آن خواهیم بود.

به گفته وی ، تاکنون حدود ۸۳ درصد مردم استان دز اول واکسن را دریافت کردند و میزان دریافت گنندگان دز دوم نیز تا پایان هفته به ۴۵ درصد خواهد رسید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : در حال حاضر ۷۵ درصد از دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان نیز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که شامل بیش از ۱۶۰ هزار نفر جمعیت می شود.

بابایی با تاکید بر اینکه از نظر علمی و عملی مهم ترین راه کنترل بیماری کووید۱۹ واکسیناسیون است ، از مردم خواست نسبت به تزریق هر نوع واکسنی که در حوزه بهداشتی دانشگاه ها موجود است ، اقدام کنند.

نظرات بینندگان