arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۲۴ مهر ۱۴۰۰

زارع‌پور: شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی مردم به اینترنت نیست

زارع‌پور به توانمندی‌ها در حوزه نرم‌افزار، سخت‌افزار و محتوا در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از موانع پیش روی ما ناباوری ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی است، در صورتی که راه‌حل تمام مشکلات کشور در داخل وجود دارد و دولت سیزدهم بر این اعتقاد است که مشکلات کشور با ظرفیت داخلی قابل حل است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها، از نزدیک با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی برای توسعه و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات آشنا شد.

به گزارش روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها، با تاکید به این نکته که در این حوزه بین وزارت ارتباطات و بخش خصوصی فاصله‌ای نیست، گفت: هدف هر دو مجموعه حفظ استقلال کشور در فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تمام زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در کشور وجود دارد، افزود: ظرفیت‌های کشور در این حوزه به اندازه‌ای است که به غیر از تامین نیازمندی‌های تمام لایه‌های شبکه ملی اطلاعات در کشور می‌توانیم به فکر صادرات محصولات به کشور‌های منطقه و همسایه باشیم.

زارع‌پور به توانمندی‌ها در حوزه نرم‌افزار، سخت‌افزار و محتوا در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از موانع پیش روی ما ناباوری ظرفیت‌ها و استعدادهای داخلی است، در صورتی که راه‌حل تمام مشکلات کشور در داخل وجود دارد و دولت سیزدهم بر این اعتقاد است که مشکلات کشور با ظرفیت داخلی قابل حل است.

وی به بازدید خود از نمایشگاه حاشیه این کنفرانس و توانمندی‌های برخی از شرکت‌ها در صادرات محصولات و خدماتشان به کشورهای اروپایی اشاره کرد و افزود: برخی از شرکت‌های ایرانی محصولاتشان را حتی به کشورهای اروپایی با استانداردهای بالا صادرات می‌کنند و این نشان از توانایی و دانش بالای جوانان ایرانی در این حوزه دارد.
وزیر ارتباطات با تاکید به اینکه راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات بدون همکاری با بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: تاکنون از توانایی بخش خصوصی در این حوزه بسیار استفاده شده است اما جای کار بیشتری دارد و امیدواریم بر اساس برنامه ارائه شده تا سال ۱۴۰۴ و خیلی زودتر از آن با حداکثر استفاده از توان داخلی لایه‌های مختلف شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کنیم.

وی به استفاده از تعابیر نامناسب درباره شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: به هیچ عنوان با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به دنبال قطع دسترسی مردم به اینترنت نیستیم و اتفاقا با شبکه‌ای باکیفیت و پرسرعت در داخل، تبادلات بین‌المللی بهتری خواهیم داشت.

زارع‌پور در پایان اعلام کرد: طبق برنامه تدوین شده در وزارت ارتباطات، تا ۴ سال آینده ارتباطات پرسرعت را به درب منازل مردم در تمام شهر‌ها و روستاها می‌رسانیم تا بر این بستر سبد متنوعی از خدمات ارائه شود و مردم بتوانند تمام کارهای خود را بدون مراجعه حضوری در منزل انجام دهند.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ابتدای حضور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمایشگاه کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت‌ها را افتتاح کرد و سپس طی دو ساعت از تک‌تک غرفه‌ها و پنل‌های شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه بازدید و با حاضران در غرفه‌ها گفتگو کرد.

در این نمایشگاه ظرفیت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و تولید محتوا و خدمات شرکت‌های عضو سندیکا، اتحادیه‌ها و اصناف حوزه ICT به نمایش گذاشته شده بود و عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در پنل‌ها و غرفه‌های شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه با ظرفیت شرکت‌ها و فعالان این حوزه آشنا شد و از تولیدات و خدمات تک تک شرکت‌کنندگان آگاهی یافت.

نظرات بینندگان