arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۰ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۲۴ مهر ۱۳۷۷

خاطرات آیت الله هاشمی: در منزل بودم. پيش از ظهر، آقاى [محمد] امامى‌كاشانى، [عضو فقهای شورای نگهبان]، براى مشورت در مورد جواب نامه سرگشاده آقاى [مهدی] كروبى، [دبیرکل مجمع روحانیون مبارز] آمد كه آقاى جنتى و آقاى امامى را دعوت به مناظره در ملاءعام كرده و ادعا دارد كه شوراى نگهبان در نظارت خود در انتخابات‌هاى گذشته و جارى، دچار انحراف از بى‌طرفى شده و خط بازى كرده و افرادى را مِن‌غيرحق رد كرده و افرادى را به‌ناحق پذيرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

 

در منزل بودم. پيش از ظهر، آقاى [محمد] امامى‌كاشانى، [عضو فقهای شورای نگهبان]، براى مشورت در مورد جواب نامه سرگشاده آقاى [مهدی] كروبى، [دبیرکل مجمع روحانیون مبارز] آمد كه آقاى جنتى و آقاى امامى را دعوت به مناظره در ملاءعام كرده و ادعا دارد كه شوراى نگهبان در نظارت خود در انتخابات‌هاى گذشته و جارى، دچار انحراف از بى‌طرفى شده و خط بازى كرده و افرادى را مِن‌غيرحق رد كرده و افرادى را به‌ناحق پذيرفته است. آقاى [احمد] جنتى، [دبیر شورای نگهبان]، بدون مشورت با ديگران، جواب داده و نامه و جواب در جرايد پنج‌شنبه، منتشر شده است.

آقاى امامى، جواب آقاى جنتى را ناقص مى‌داند و براى جواب و اعلان آمادگى شرايط براى مناظره، مشورت‌كرد. پس از مذكرات، قرار شد اگر به دنبال نامه آقاى جنتى، باز هم آقاى كروبى پيگيرى كرد، جوابى بدهد. از مصاحبه اخير [در حمایت از شورای نگهبان] تشكر كرد و گفت، آن مصاحبه و نيز شركت [حزب] كارگزاران [سازندگی] در انتخابات، بسيارى از مشكلات را رفع كرده است. دربارة معدن سنگ بنياد كودكان معلول هم توضيحاتى داد. از دفتر رهبرى و بازرسى‌كل‌كشور،گله‌مند است؛ به آقاى [اسحاق] جهانگيرى، [وزیر معادن و فلزات]، گفته‌ام كه مشكل را رفع كنند.

ظهر بخشى از بچه‌ها آمدند. با محسن و مهدى و فاطى، مذاكراتى دربارة كارهايشان و امور كشور داشتم. دكتر حميد لاهوتى، [همسر فائزه] آمد. براى آقاى كشفى، وقت‎‌گرفت و توضيحاتى دربارة كارخانه و نيز مطب خودش و وضع پزشكان داد. بيشتر وقت به مطالعه و استراحت گذشت.

نظرات بینندگان