arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۰۹ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰

استاندار خوزستان: زلزله ۱۲ مهر به ۴ هزار واحد مسکونی خسارت زد

استاندار خوزستان گفت: زلزله اخیر در شرق خوزستان به حدود چهار هزار واحد مسکونی روستایی در این استان خسارت وارد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: استاندار خوزستان گفت: زلزله اخیر در شرق خوزستان به حدود چهار هزار واحد مسکونی روستایی در این استان خسارت وارد کرد.

صادق خلیلیان شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی افزود: زلزله ۱۲ مهر خسارت هایی را در بخش هایی از اندیکا، ایذه و مسجدسلیمان  به مردم وارد کرد.

وی اضافه کرد:در این حادثه ۲ تا سه روستا در شهرستان اندیکا به طور کامل تخریب شد.

استاندار خوزستان با اشاره به گستردگی خسارتهای ناشی از زمین لرزه در بخش چلو شهرستان اندیکا افزود: واحدهای مسکونی  این مناطق  از نوع سنگ چین هستند که به محض اینکه آسیب ببینند دیگر قابل زندگی کردن نیستند.

وی گفت در برخی از منازل که آسیبهایی های جدی دیده اند مردم ممکن است در آن سکونت کنند که با خطراتی همراه است.

به گفته وی در مرحله اول امداد رسانی  از طریق هلال احمر چادر و مواد غذایی به زلزله زدگان داده شد و هم اکنون در حال تامین سایر مایحتاج آنها هستیم.  

خلیلیان اظهار داشت: خوشبختانه زلزله زمانی به وقوع پیوست که عشایر در حال کوچ و بازگشت به منطقه بودند و تنها حدود ۲۰ نفر بر اثر این زلزله مجروح شدند که همگی آنها به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی گفت: عمده خسارت هایی که وارد شده بیشتر به منازل است  و تعدادی از راههای روستایی و جایگاه های دام هم  آسیب دیده است.

وی اضافه کرد: مرحله کمک های اضطراری انجام شده است و اکنون در حال تامین کمک های اولیه و اسکان موقت برای زلزله زدگان هستیم.

 استاندار خوزستان گفت: از زمان بروز حادثه دو نوبت در منطقه حضور پیدا کردم و رئیس جمهور هم تلفنی پیگیر مشکلات مردم زلزله زده اندیکا بوده است.

خلیلیان افزود: سایر کمک ها نیز در راه است و امیدواریم بتوانیم هر چه سریع تر با استفاده از ظرفیت های مختلف از جمله هلال احمر، گروه‌های جهادی، سپاه پاسداران و بسیج و سازماندهی همگانی شرایط را برای زلزله زدگان بهبود بخشیم.

زمین لرزه ای به قدرت ۵/۷ ریشتر ساعت ۶ بامداد ۱۲ مهر ماه مرز استان خوزستان و کهگیلویه‌وبویراحمد را تکان داد.

نظرات بینندگان