arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰

وزیر ورزش: صدور مجوز حضور بانوان در ورزشگاه نیازمند تصمیم دقیق مسئولان است

وزیر ورزش و جوانان متذکر شد که ورزش بانوان برای رشد و توسعه نیازمند استقلال، خودکفایی و بی‌نیازی از ورزش آقایان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر ورزش گفت: بحث صدور مجوز برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیازمند اتخاذ تصمیم دقیق از سوی مسئولان است.

به گزارش «انتخاب»، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در بازدید با رئیس قوه قضائیه رسیدگی به امور جوانان و پیگیری و مطالبات و خواسته‌های به حق این قشر را یکی از مأموریت‌های اصلی این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: با سازماندهی معاونت جوانان در وزارت ورزش و جوانان به بخشی از تکالیفی که تا کنون در حوزه رسیدگی به مسائل جوانان در حالت بلاتکلیف قرار داشت رسیدگی خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برای بسیاری از کشورهای دنیا تنها بُعد قهرمانی ورزش دارای اهمیت است، گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران در عرصه ورزش، «تربیتی، پرورشی، آموزشی»، «همگانی»، «قهرمانی» و «حرفه‌ای» است.

سجادی با اشاره به اهمیت جایگاه ورزش همگانی در سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان، ابراز امیدواری کرد به گونه‌ای در این حوزه برنامه‌ریزی شود که آحاد مردم تا آخر عمر خود از موهبت انجام فعالیت‌های ورزشی بهره‌مند شوند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بُعد قهرمانی ورزش که با ایجاد حس غرور در مردم و افتخارآفرینی همراه است، گفت: وقتی ورزشکار کشورمان به سکوی افتخار می‌رسد و پرچم جمهوری اسلامی ایران در محل مسابقات برافراشته می‌شود و سرود ملی زیبای ایران اسلامی طنین‌انداز می‌شود، حس غرور و افتخار مردم کشورمان را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به سازماندهی و فعالیت ۵۱ فدراسیون ورزش قهرمانی و بیش از ۱۰۰ انجمن ورزشی در کشورمان، گفت: وزارت ورزش و جوانان سعی دارد در اتخاذ رویکردهای خود به مسائل و مشکلات ورزشکاران در جای جای کشورمان توجه داشته باشد.

سجادی همچنین گفت که ورزش جمهوری اسلامی ایران در ۳ رشته به درجه حرفه‌ای رسیده و درصدد آن است که در رشته فوتبال نیز به زودی به درجه حرفه‌ای برسد.

وی با اشاره به جمعیت قابل توجه بانوان علاقمند به رشته‌های ورزشی در کشورمان، بحث صدور مجوز برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را از جمله موضوعاتی دانست که نیازمند اتخاذ تصمیم دقیق از سوی مسئولان است.

وزیر ورزش و جوانان این نکته را هم متذکر شد که ورزش بانوان برای رشد و توسعه نیازمند استقلال، خودکفایی و بی‌نیازی از ورزش آقایان است.

بنیامین شکوه‌فر معاون حقوقی، پارلمانی و استان‌های وزارت ورزش و جوانان هم در این نشست با بیان اینکه عموم فعالیت‌های این وزارتخانه «عام‌المنفعه» است، تعدد و غیرتخصصی بودن شعب قضائی برای رسیدگی به پرونده‌های این وزارتخانه را از جمله مسائل و مشکلاتی دانست که وزارت ورزش و جوانان با آن روبروست.

معاون حقوقی، پارلمانی و استان‌های وزارت ورزش و جوانان همچنین از رئیس قوه قضائیه درخواست کرد که در صورت امکان شعب تخصصی و همچنین شوراهای حل اختلاف تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌های ورزشی ایجاد شود.

شکوه‌فر همچنین از تغییر کاربری اراضی ورزشی از سوی برخی افراد و نهادها انتقاد کرد و گفت: در طرح‌های هادی شهرها و شهرک‌ها، اماکن مشخصی به عنوان اراضی با کاربری ورزشی اختصاص داده می‌شوند اما متأسفانه در مرحله اجرای طرح مشاهده می‌شود که کاربری این اراضی تغییر پیدا کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد شرایطی فراهم شود که تشکل‌ها و سمن‌های ورزشی با استفاده از ماده ۵۶۶ آئین دادرسی کیفری بتواند در موارد تغییر کاربری اراضی ورزشی، به صورت مستقل اعلام جرم کند.

معاون حقوقی، پارلمانی و استان‌های وزارت ورزش و جوانان در ادامه خواستار تأسیس دیوان حکمیت و داوری در عرصه ورزش در کشورمان شد، گفت: اگر این ظرفیت با همکاری قوه قضائیه به وجود بیاید، بسیاری از دعاوی مرتبط با حوزه ورزش به سمت قوه قضائیه نخواهند رفت.

شکوه‌فر با اشاره به صدمات و آسیب‌دیدگی‌هایی که برای ورزشکاران در میادین ورزشی داخلی و بین‌المللی به وجود می‌آید، خواستار ارجاع پرونده این آسیب‌دیدگی‌ها به کارشناسان متخصص در حوزه ورزش شد.

وی همچنین به احکام صادرشده از سوی کمیته‌های انضباطی و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات فدراسیون‌های ورزشی اشاره کرد و خواستار آن شد که دستگاه قضائی نیز در رسیدگی مجدد به این پرونده‌ها، احکام صادر شده قبلی در فدراسیون‌های ورزشی را مدنظر داشته باشد.

شکوه‌فر با اشاره به عام‌المنفعه بودن اقدامات وزارت ورزش و جوانان در اقصی‌نقاط کشور، خواستار کاهش هزینه‌های دادرسی برای این وزارتخانه در محاکم قضائی شد.

معاون حقوقی، پارلمانی و استان‌های وزارت ورزش و جوانان به موضوع ابطال انتخابات‌های فدراسیون‌های ورزشی از سوی دیوان عدالت اداری هم اشاره کرد و با بیان اینکه درحال حاضر انتخابات‌های دو فدراسیون ورزشی کشور از سوی این دیوان ابطال شده است، خواستار رسیدگی و تصمیم‌گیری رئیس قوه قضائیه در خصوص اینگونه آرا شد.

دعوت از رئیس قوه قضائیه برای حضور در فدراسیون کشتی

در ادامه این مراسم علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در سخنانی با بیان اینکه اولین بار است که جامعه ورزش کشور با رئیس قوه قضائیه دیدار و مشکلات و مسائل خود را با ایشان در میان می‌گذارند، ابراز امیدواری کرد که این نشست‌های صمیمی سالی یک بار تکرار شود تا جامعه ورزش مسائل و مشکلات خود را بدون واسطه با رئیس دستگاه قضا در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه رشته ورزشی کشتی یک رشته وارداتی به کشور، گفت: ورزش کشتی مزیت رقابتی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشورهاست و باید نگاه ویژه‌ای از سوی مسئولان به این رشته ورزشی وجود داشته باشد.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به ابراز لطف مقام معظم رهبری نسبت به ورزشکاران و قهرمانان ایران اسلامی یادآور شد: هنوز چند ساعت از افتخارآفرینی کشتی‌گیران کشورمان در مسابقات جهانی کشتی در نروژ نگذشته بود که در ساعت ۵ صبح، پیام محبت‌آمیز مقام معظم رهبری به ما ابلاغ شد و خستگی را از بدن‌های تک تک ما بیرون کرد.

دبیر همچنین از رئیس قوه قضائیه دعوت کرد تا با حضور در فدراسیون کشتی در جریان مسائل و مشکلات این فدراسیون و کشتی‌گیران کشورمان قرار بگیرد.

در ادامه این مراسم طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته با بیان اینکه کاراته یکی از پرجمعیت‌ترین رشته‌های ورزشی ایران هم در بخش آقایان و هم در بخش بانوان است، گفت: کاراته تنها رشته ورزشی کشورمان است که بیش از ۳۰ مربی در سرتاسر دنیا دارد.

جواد فروغی دارنده مدال طلای المپیک توکیو در رشته تیراندازی با تفنگ تپانچه بادی با اشاره به بازخوردهای مثبت مردم ایران اسلامی از این مدال، گفت: خدا را شاکر هستیم در جایگاهی قرار گرفته‌ایم که می‌توانیم لبخند را بر لب مردم عزیز کشورمان بنشانیم.

وی استفاده از مربیان داخلی را یکی از دلایل اصلی موفقیت تیراندازی کشورمان در مسابقات المپیک توکیو دانست و گفت: افتخاری که در المپیک توکیو به دست آمد در سایه استفاده از مربیان توانمند و بادانش ایرانی بود.

محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک توکیو و جهانی اسلو در رشته کشتی آزاد گفت: جلسه صمیمانه امروز رئیس قوه قضائیه با ورزشکاران و قهرمانان که برای نخستین بار شاهد ان هستیم، نشان‌دهنده جدیت رئیس دستگاه قضا در زمینه پیگیری مسائل و مشکلات ورزشکاران است.

ساره جوانمردی دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو در رشته تیراندازی با تفنگ تپانچه بادی با بیان اینکه متأسفانه هیچ قانونی در کشور ما برای حمایت از ورزشکاران وجود ندارد، گفت: به عنوان نمونه، اگر یکی از اشیا قیمتی قهرمانان و مدال‌آورمان کشور ما نظیر مدال قهرمانی، حکم یا کمربند پهلوانی‌شان به سرقت برود، هیچ قانونی در حمایت از آن ورزشکار وجود ندارد و حتی در میان کارشناسان رسمی هم کارشناسی نداریم که بتواند ارزش واقعی شیء مفقود شده را بیان کند.

زهرا نعمتی دارنده مدال طلا پارالمپیک توکیو در رشته تیراندازی با کمان خواستار مناسب‌سازی امکنه شهری برای ورزشکاران پارالمپیک و سایر معلولان کشور شد و گفت: متأسفانه در بسیاری از شعب قضائی، دسترسی کافی برای افراد دارای معلولیت وجود ندارد و ما جامعه معلولان کشور خواستار نگاه ویژه مسئولان برای حل این مشکل هستیم.

داودی دارنده مدال نقره المپیک توکیو در رشته وزنه‌برداری نیز اشتغال و مسکن را به عنوان دو مسئله و دغدغه جدی ورزشکاران عنوان کرد و گفت: اگر این مشکل حل شود قطعاً ورزشکاران با ذهن آسوده به ورزش خود پرداخته و برای مملکت‌مان افتخارآفرینی می‌کنند.

نظرات بینندگان