arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۲۵ مهر ۱۴۰۰

دستیار نزدیک رئیس جمهور ونزوئلا به اتهام پولشویی به آمریکا مسترد شد

گفته شده است که الکس ساب در حال سفر با هواپیمای شخصی خود به ایران بوده که اواخر خرداد ۱۳۹۹ (اواسط ژوئن ۲۰۲۰) در دماغه سبز بازداشت شد. در همان زمان وزرات خارجه ایران در واکنش به این بازداشت گفت الکس ساب را "دیپلمات ونزوئلایی" توصیف و دستگیری وی را "یک بدعت خطرناک" خواند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بی بی سی: الکس ساب، یکی از نزدیکترین دستیاران نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به آمریکا استرداد داده شده است. او در آمریکا به پولشویی متهم شده است.

ساب از دماغه سبز (مجمع‌الجزایری کوچک در غرب آفریقا) به آمریکا مسترد شده تا اتهام او بررسی شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که آقای ساب، تاجر کلمبیایی بعنوان نماینده دولت آقای مادورو از حساب‌های بانکی خود در آمریکا بعنوان مکانی برای پولشویی استفاده می‌کرده است.

دو سال پیش دادگستری آمریکا با طرح اتهام پولشویی و فساد علیه این بازرگان کلمبیایی اعلام جرم کرده بود.

گفته شده است که الکس ساب در حال سفر با هواپیمای شخصی خود به ایران بوده که اواخر خرداد ۱۳۹۹ (اواسط ژوئن ۲۰۲۰) در دماغه سبز بازداشت شد.

در همان زمان وزرات خارجه ایران در واکنش به این بازداشت گفت الکس ساب را "دیپلمات ونزوئلایی" توصیف و دستگیری وی را "یک بدعت خطرناک" خواند.

ایران همچنین گفته بود که "آقای آلکس ساب با گذرنامه دیپلماتیک و به عنوان فرستاده دولت ونزوئلا به منظور تهیه اقلام دارویی و غذایی برای مردم این کشور از سوی دولت ونزوئلا عازم ماموریت بود که دولت آمریکا مانع انجام ماموریت او شد."

ساب هم گفته بود که در یک سفر رسمی برای تهیه تجهیزات پزشکی برای مقابله با همه‌گیری کرونا بوده و تمامی اتهامات علیه خود را رد می‌کند.

نظرات بینندگان