arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰

دعوت امیرعبداللهیان از همتای پاکستانی خود برای شرکت در نشست تهران

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه  ایران در گفتگوی تلفنی، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به گفتگو وتبادل نظر پرداخت.وزیر امور خارجه ایران در این گفتگوی تلفنی از همتای پاکستانی خود برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران دعوت بعمل آورد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه  ایران در گفتگوی تلفنی، با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان به گفتگو وتبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه ایران در این گفتگوی تلفنی از همتای پاکستانی خود برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران دعوت بعمل آورد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن تشکر از دعوت بعمل آمده، تاکید کرد این نشست، ابتکار مشترک دوکشور برای تامین صلح و ثبات در افغانستان بوده و برگزاری آن برای مردم این کشور حائز اهمیت می باشد.

امیر عبداللهیان با ابراز تاسف از حوادث تروریستی اخیر در افغانستان که منجر به کشتار نمازگزاران این کشور گردید، این اقدام تروریستی را محکوم و بر ضرورت محکومیت این دو اقدام تروریستی از سوی تمامی کشورهای همسایه افغانستان و جهان تاکید کرد.

وزیر امورخارجه  ایران  همچنین در بخشی از اظهارات خود مسئولیت حاکمان افغانستان برای تامین امنیت مردم این کشور و مقابله موثر با اقدامات گروه های تروریستی را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این گفتگوی تلفنی اظهارداشت، کشورش این اقدامات تروریستی در افغانستان را محکوم کرده و ابراز امیدواری کرد که با اقدامات حاکمان در افغانستان گروه های تروریستی نتوانند جای پای خود را در افغانستان محکم کنند.

نظرات بینندگان