arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۲۱۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۱ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰

سید حسن نصرالله: حزب‌الله ۱۰۰ هزار نیروی آموزش دیده دارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان درخصوص آخرین تحولات مربوط به لبنان از جمله حادثه «الطیونه» بیروت صحبت و حوادث الطیونه را مهم و خطرناک توصیف کرد. وی خاطرنشان ساخت: حزب نیرو‌های لبنانی قانون انتخاباتی ارتودکس‌ها را نقض کرد، حزب نیرو‌های لبنانی می‌خواهد جنگ داخلی راه بیندازد و سوخت آن مسیحیان باشند، محاسبات حزب نیرو‌های لبنانی درباره قدرت حزب‌الله اشتباه است، ساختار نظامی حزب‌الله به تنهایی دارای صد هزار جنگجو است، ما برای نخستین‌بار شمار نیرو‌های رزمنده خود را اعلام کردیم، نه برای تهدید، بلکه برای جلوگیری از جنگ داخلی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید حسن نصرالله: حزب‌الله ۱۰۰ هزار نیروی آموزش دیده دارددبیرکل حزب‌الله لبنان درخصوص آخرین تحولات مربوط به لبنان از جمله حادثه «الطیونه» بیروت صحبت و حوادث الطیونه را مهم و خطرناک توصیف کرد.

به گزارش  العالم، «سید حسن نصرالله» دوشنبه شب در سخنانی سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) را تبریک گفت و اعلام کرد که به حضور گسترده مردمی در یمن به مناسبت سالروز میلاد حضرت محمد (ص) در صنعاء افتخار می‌کند.

وی در ادامه شهادت شمار زیادی از شیعیان افغان در انفجار تروریستی اخیر قندرهار و همچنین شهادت شماری از لبنانی‌ها در حادثه «الطیونه» لبنان را به خانواده‌های آنها تسلیت گفت و این رویدادها را بسیار خطرناک، مهم و سرنوشت‌ساز خواند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآور شد: برخی می‌خواهند اهالی حومه ضاحیه احساس ترس کنند، برخی می‌خواهند اهالی عین الرمانه و فرن الشباک فکر کنند که اهالی ضاحیه دشمنشان هستند، وقتی رئیس این حزب تمام مسیحیان لبنان را خطاب قرار می‌دهد می‌خواهد آنان را بترساند، ما بر اساس منش مان نمی‌خواهیم با هیچ طرفی در کشور تنش ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد که رویدادهای پنج‌شنبه آغاز مرحله‌ای جدید است، در سال‌های اخیر حزب نیروهای لبنانی برای خودش دشمن تراشی کرد.

سیدحسن نصرالله اظهار کرد که امروز در لبنان «حزب الله» هدف اول است، شهدای حادثه پنج‌شنبه از «حزب الله» و امل بودند، حزب «نیروهای لبنانی» در تمام مواضعش حزب الله را دشمن اصلی می‌داند، این حزب برایش مهم نیست که در مشکل آفرینی‌هایش عده‌ای قربانی شوند، آنها معتقد هستند که جنگ داخلی باعث تغییرات جمعیتی می‌شود!

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که حزب نیروهای لبنانی در سال ۲۰۱۷ خدماتی را در زمینه ایجاد جنگ داخلی به السهبان، وزیر سابق عربستان سعودی ارائه داد، رئیس این حزب به سعد حریری خیانت کرد، او هم‌پیمانانش را به درگیری با حزب الله تحریک می‌کند.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: رئیس حزب «نیروهای لبنان» [جعجع] می‌خواهد برای شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی مسیحیان در ترس باقی بمانند، همسر او در رویدادهای پنج‌شنبه حضور داشت، مواضع [جعجع] و نمایندگانش، تلاش کامل برای نبرد بود، ما در روز پنج‌شنبه خودمان را به ارتش و حکومت لبنان سپردیم، حزب نیروهای لبنان اقدام به جنایات پنج‌شنبه کرد.

وی تاکید کرد که تلاش برای معرفی حزب‌الله به عنوان دشمن؛ توهم، افتراء و دروغ است، حزب نیروهای لبنانی اقدام به تامین پوشش برای تروریست‌های سوریه کرد، وقتی داعش و النصره شهرهای مسلمان و مسیحی را تهدید می‌کردند، حزب‌الله حامی مسلمانان و مسیحیان بود و نیروهای حزب [جعجع] پشتیبان داعش و النصره!

نصرالله یادآور شد: گروه‌های تکفیری و وهابی که سازمان اطلاعات عربستان سعودی آن را اداره می‌کند، مسیحیان را از عراق کوچ دادند، حزب‌الله و امل تهدیدی برای مسیحیان نیستند، حزب "نیروهای لبنانی" از هیچ حمله یا اقدامی برای شکست دادن تفاهم حزب‌الله و جریان ملی آزاد در سال ۲۰۰۵ دریغ نکرد، حزب نیروهای لبنانی خواستار حل مشکل میان مسیحیان و مسلمانان نیست.

وی خاطرنشان ساخت: حزب نیروهای لبنانی قانون انتخاباتی ارتودکس‌ها را نقض کرد، حزب نیروهای لبنانی می‌خواهد جنگ داخلی راه بیندازد و سوخت آن مسیحیان باشند، محاسبات حزب نیروهای لبنانی درباره قدرت حزب‌الله اشتباه است، ساختار نظامی حزب‌الله به تنهایی دارای صد هزار جنگجو است، ما برای نخستین‌بار شمار نیروهای رزمنده خود را اعلام کردیم، نه برای تهدید، بلکه برای جلوگیری از جنگ داخلی.

نظرات بینندگان