arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۲۶ مهر ۱۴۰۰

گفتگوی رابرت مالی با مقامات امارات در مورد چالش های امنیتی منطقه و برجام

رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز دوشنبه با مقامات امارات در مورد چالش‌های امنیتی منطقه و برجام گفتگو کرده است. مالی پیش از این اعلام کرده بود که در سفر به امارات، قطر و عربستان درباره برجام و مسائل منطقه گفتگو خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز دوشنبه با مقامات امارات در مورد چالش های امنیتی منطقه و برجام گفت و گو کرده است.

 دفتر نمایندگی آمریکا در امارات در پیامی توییتری نوشت: مالی و "دانیل بنایم" معاون وزیر امور خارجه در امور شبه جزیره امروز ملاقات‌های با "شیخ طحنون بن زاید" مشاور امنیت ملی امارات و انور قرقاش مشاور ریاست جمهوری داشته اند تا در مورد تعهد مشترک خود نسبت به راه حل های دیپلماتیک در مورد چالش‌های امنیتی منطقه بپردازند.

در این دیدار، درباره برنامه های هسته ای ایران نیز گفت وگو شده است.

مالی پیش از این اعلام کرده بود که در سفر به امارات، قطر و عربستان درباره برجام و مسائل منطقه گفت و گو خواهد کرد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی در توییتر نوشت که مشتاقانه در انتظار سفر به امارات، قطر و عربستان سعودی از ۱۵ تا ۲۱ اکتبر هستم.

وی تصریح کرد در این سفر در مورد مسائل منطقه‌ای و تلاش ما برای مذاکره به منظور بازگشت متقابل به برجام گفت و گو خواهم کرد.

به گزارش وزارت خارجه آمریکا، سفر این مقام آمریکایی به این سه کشور منطقه از امروز جمعه ۱۵ اکتبر تا ۲۱ اکتبر (۲۳ تا ۲۹ مهرماه) بطول خواهد انجامید.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که رابرت مالی در این سفر با شرکای ما درباره ایران و فعالیت های منطقه ای آن و نیز تلاش برای مذاکره به منظور بازگشت متقابل به تعهدات برجامی بحث و گفتگو می کند.

رابرت مالی روز چهارشنبه در اندیشکده کارنگی اذعان کرد ایران تا زمانی که آمریکا از توافق برجام خارج نشده بود، به تعهدات خود در برجام عمل می کرد. اگر دولت پیشین آمریکا از برجام خارج نشده بود ما در این نقطه نبودیم.

این روزها در آستانه از سرگیری دور جدید مذاکرات وین، آمریکا، اروپا و منطقه شاهد رفت و آمدهای بسیار دیپلمات ها و سیاستمدارانی است که از طریق دیپلماسی پیدا و پنهان در تلاش برای تاثیر گذاری در این مسیر هستند.

نظرات بینندگان