arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۲۹۶
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰

ثبت بالاترین رکورد ابتلای روزانه به کرونا در نیوزیلند

با گسترش سویه مسری دلتای کروناویروس در اوکلند، بزرگترین شهرنیوزیلند، این کشور امروز (سه شنبه) بالاترین تعداد موارد ابتلای روزانه به کووید۱۹ را از زمان شروع همه گیری این بیماری به ثبت رسانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با گسترش سویه مسری دلتای کروناویروس در اوکلند، بزرگترین شهرنیوزیلند، این کشور امروز (سه شنبه) بالاترین تعداد موارد ابتلای روزانه به کووید۱۹ را از زمان شروع همه گیری این بیماری به ثبت رسانده است.

 نیوزیلند امروز ۹۴ مورد جدید ابتلا به کووید -۱۹ را گزارش کرده که ۸۷ مورد از آنها در اوکلند بوده و تعداد کل موارد ابتلا در موج فعلی شیوع این بیماری را به ۲۰۹۹ نفر رسانده است.

بر اساس آمارهای رسمی، در مجموع ۲۸ نفر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده و ۳۸ تن نیز بر اثر ابتلا به این بیماری در بیمارستان ها بستری شده اند. همچنین مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور از زمان آغاز همه گیری ۵۱۵۳ نفر ثبت شده است.

نیوزیلند به رغم محدودیت های کرونایی و بسته بودن مرزهای این کشور در تلاش برای مهار شیوع سویه مسری دلتا در سراسر اوکلند و مناطق مجاور آن است.

بر اساس گزارش ها، حدود ۱.۷ میلیون نفر از ساکنان اوکلند همچنان با محدودیت های شدید کرونایی در این شهر روبرو هستند اگرچه این امر مانع از گسترش شیوع این ویروس در این شهر نشده است. همچنین روز گذشته نیز محدودیت های کرونایی در این شهر به مدت دو هفته تمدید شد.

مقامات محلی، نقض کنندگان قوانین محدودیت های کرونایی و افراد واکسینه نشده را عامل افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ در این کشور می دانند.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: قوانین برای همه لازم الاجراست و درخواست "تست کووید" در صورت داشتن علائم نیز برای تمام افراد اعمال می‌شود.

نیوزیلند تا زمان شیوع سویه مسری دلتا در اواسط ماه اوت میلادی تا حد زیادی عاری از هیچگونه موارد ابتلا به کووید۱۹ بوده است.

همچنین دولت نیوزیلند نیز اکنون در نظر دارد تا بواسطه واکسیناسیون بیشتر، این کشور به زندگی با کووید۱۹ عادت کند.

 به نقل از اینسایدر وویس، در حال حاضر تقریبا ۶۷ درصد از مردم نیوزیلند به طور کامل واکسینه شده اند.

 ایسنا

نظرات بینندگان