arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰

رودابه کمالی، نویسنده کودک و نوجوان، درگذشت

رودابه کمالی، نویسنده کودک و نوجوان، ویراستار و روزنامه‌گار در ۵۰سالگی درگذشت. رودابه کمالی متولد سال ۱۳۵۰ در تهران بود که پس از مدتی مبارزه با بیماری سرطان از دنیا رفت. او با سروش نوجوان (۱۳۶۹ تا ۱۳۸۰)، «آفتابگردان»، فصل‌نامه «انشاء و نویسندگی» و  «همشهری داستان» همکاری داشت.  راه‌اندازی انتشارات مؤسسه منظومه خرد نیز از جمله دیگر فعالیت‌های اوست.   کمالی همچنین در سال ۱۳۸۰ برنده جایزه «رشد» شده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: رودابه کمالی، نویسنده کودک و نوجوان، ویراستار و روزنامه‌گار در ۵۰سالگی درگذشت.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اعلام این خبر، درگذشت این نویسنده و ویراستار را تسلیت گفت، در متن این پیام آمده است: درگذشت نویسنده و ویراستار گرانقدر، زنده‌یاد رودابه کمالی را به اهالی فرهنگ و ادب سرزمین‌مان و اعضای محترم انجمن نویسندگان کودک و نوجوان تسلیت می‌گوییم و از خداوند بزرگ برای همگان، به ویژه خانواده بزرگوار این نویسنده و محقق گرانمایه صبر و شکیبایی آرزومندیم.

جایزه لاک پشت پرنده نیز در پیام تسلیتی خطاب به این نویسنده فقید، نوشت: ما تا ابد شما را با لبخند به خاطر می‌سپاریم. مهربانی بی‌نظیرتان و قلب گشوده‌تان به یادمان می‌ماند. قلبی که عاشق زندگی بود، گل‌ها را دوست داشت، بچه‌ها را دوست داشت و برای همه نور و روشنی می‌خواست.

«شما به نور پیوستید و ما در تاریکی جای خالی اما روشن شما را تماشا می‌کنیم، جای خالیِ نظرات و نگاه تاثیرگذارتان در جلسه‌های داوری لاک‌پشت پرنده و داستان‌ها و شعرهایی که ننوشته و نگفته ماندند. اما شما در قلب ما داوران لاک‌پشت پرنده، دانش‌آموزان و تمام دوستدارانتان تا ابد زنده‌اید.»

رودابه کمالی متولد سال ۱۳۵۰ در تهران بود که پس از مدتی مبارزه با بیماری سرطان از دنیا رفت. او با سروش نوجوان (۱۳۶۹ تا ۱۳۸۰)، «آفتابگردان»، فصل‌نامه‌ «انشاء و نویسندگی» و  «همشهری داستان» همکاری داشت. راه‌اندازی انتشارات مؤسسه منظومه‌ خرد نیز از جمله دیگر فعالیت‌های اوست.  کمالی همچنین در سال ۱۳۸۰ برنده‌ جایزه‌ «رشد» شده بود.

«کارگاه انشا» (۹ جلد)، «قصه‌های مهرک و سبزک»، «اسبی که هیچ‌کس نمی‌دید» و «قصه‌های حیوانکی» از جمله کتاب‌های او هستند.

نظرات بینندگان