arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰

موارد استفاده از شیشه لاکوبل در دکوراسیون داخلی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موارد استفاده از شیشه لاکوبل در دکوراسیون داخلی

امروزه استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد و پر طرفدار است. لاکوبل یکی از انواع مدل های شیشه است که در طراحی ها و معماری داخلی ساختمان ها کاربرد دارد. شیشه لاکوبل دارای انواع مختلفی نظیر ساده و رنگی است. شیشه لاکوبل کاربرد های گوناگونی مانند بین کابینتی، پارتیشن اداری و دیوار پوش و.... دارد. استفاده از شیشه لاکوبل به عنوان پارتیشن اداری ارزان، یکی از گزینه های بسیار مناسب است. این شیشه ها از نوع سکوریت شده بوده و دارای مقاومت بالایی هستند. شیشه لاکوبل در منازل، رستوران ها و فروشگاه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرند. ما در این مقاله تلاش کردیم تا نکاتی در زمینه استفاده از شیشه لاکوبل در دکوراسیون داخلی در اختیار شما قرار دهیم تا شما با مطالعه مطالب آن در هنگام نیاز، بتوانید بهترین و موفق ترین انتخاب و خرید را داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شیشه لاکوبل چیست؟

لاکوبل نوعی از شیشه است که سطحی صاف دارد و با استفاده از با کیفیت ترین رنگ های اروپایی ساخت می شود. این شیشه ها سکوریت شده هستند و در دو نوع مات و شفا تولید می شود و به دلیل قرار گرفتن در کوره مقاومت بالایی پیدا می کنند و رنگ روی آن ثابت می ماند. شیشه لاکوبل با توجه به نوع ساختار آن دارای چسبندگی، مقاومت و سختی بالایی هستند. این شیشه در رنگ ها و شکل های متنوع و مختلفی تولید و ساخته می شود. این شیشه ها به دلیل اجازه عبور نور، فضای داخلی ساختمان را نورانی و روشن می سازند. ضخامت شیشه لاکوبل بین 4 تا 20 میلی متر است. همچنین برای تولید شیشه لاکوبل از دو لایه شیشه استفاده می شود. برای ساخت و تولید لاکوبل رنگی، رنگ بر روی سطح زیرین قرار می گیرد و سپس سطح رویی و بالایی آن بر آن قرار داده می شود. به طور کلی به شیشه ای که پشت آن رنگی بوده و در قسمت زیر قرار دارد، شیشه لاکوبل می گویند.

مزیت استفاده از شیشه لاکوبل

از مزایای شیشه لاکوبل می توان به دوام بالا و استحکام بسیار زیاد آن، مقاومت در برابر خش، حرارت و رطوبت، قابلیت شستشو، درخشندگی و انعکاس نور و همچنین بزرگ تر نشان دادن فضا و محیط منزل و تنوع آن در نوع مات و شفاف آن اشاره نمود. شیشه های لاکوبل علاوه بر این ویژگی ها و مزایای مطرح شده دارای ظاهری زیبا و مدرن و شیک نیز می باشد. قابلیت انعکاس نور شیشه لاکوبل در فضای داخلی منازل، سبب درخشندگی و بزرگ شدن محیط می شود و مناسب برای منازلی است که دارای متراژ کم می باشند. زیرا آن را نورانی تر و بزرگ تر می کند. همچنین استفاده از نوع رنگی شیشه های لاکوبل، قابلیت دریافت انرژی و جلوگیری از ورود اشعه مضر خورشید نیز می شود.

این عوامل می توانند گزینه های بسیار خوبی برای استفاده و کاربرد شیشه لاکوبل در موارد مختلف انتخاب نمود.  از اجزای تشکیل دهنده شیشه لاکوبل رنگی می توان به آهن، منگنز، طلا، نقره و اورانیوم می باشد. به عنوان مثال با اضافه نمودن مقداری آهن به شیشه می توان به شیشه رنگ سبز شفافی بخشید و یا با افزودن مقدار ناخالصی آهن به شیشه می توان رنگ های دیگری به آن بخشید.

کاربرد  شیشه لاکوبل در دکوراسیون داخلی

شیشه لاکوبل دارای کاربردهای گوناگون و مختلفی است از شیشه لاکوبل در تزیین و نمای داخلی و خارجی ساختمان ها را دارد.این شیشه ها دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند. از دیرباز تا کنون به کارگیری شیشه لاکوبل در معماری سنتی و مدرن کاربرد بسیار زیادی دارد و در صنایع مختلف استفاده می شود. این شیشه ها بیشتر در مناطق کویری در ایران به عنوان درب و پنجره کاربرد داشته است.

به عنوان مثال از این شیشه ها به عنوان دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام، آیینه کاری در اتاق ها، استفاده به عنوان پارتیشن اداری ارزان، استفاده در بین کابینت، بدنه و درب کابینت، استفاده در کابین آسانسور، استفاده برای ساخت میز شیشه ای و استفاده به عنوان تابلو وایت برد و .... استفاده می شود. در ادامه به بررسی برخی از این موارد می پردازیم.

موارد استفاده از شیشه لاکوبل در دکوراسیون داخلی

شیشه بین کابینتی لاکوبل

یکی از کاربردهای شیشه لاکوبل استفاده از آن به عنوان شیشه بین کابینتی است. اکثر شیشه های لاکوبل سکوریت شده هستند که این امر سبب مقاومت بالای آن در برابر گرما و حرارت است و در صورت وارد شدن ضربه به آن، ریز و خرد نمی شود و این امر یکی از مهم ترین دلایل استفاده از شیشه لاکوبل در بین کابینت است. زیرا می توانید از این شیشه ها با خیال راحت می توان در فضاهای بین کابینت و پشت گاز که در معرض حرارت بالایی قرار می گیرد، استفاده نمود. از طرف دیگر تمیز کردن و پاک نمودن چربی ها و لکه ها از روی شیشه لاکوبل بسیار راحت و آسان است.

دیوار پوش شیشه ای لاکوبل

امروزه در بسیاری از منازل و ساختمان ها از دیوارپوش شیشه ای استفاده می شود. یکی از مزایای استفاده از شیشه لاکوبل بزرگ تر نشان دادن فضای داخلی منزل و محیط اتاق است. این دیوار پوش ها تمامی لکه ها و خوردگی های دیوار را می پوشاند و به آن نمایی بسیار زیبا می بخشد. همچنین این دیوار پوش ها به راحتی قابل پاکیزگی و تمیز شدن هستند. تترافرم یکی از برترین تولید کنندگان و وارد کنندگان شیشه لاکوبل در کشور است که می توانید باکیفیت ترین انواع دیوار پوش شیشه ای را از طریق این شرکت خریداری نمایید.

موارد استفاده از شیشه لاکوبل در دکوراسیون داخلی

استفاده از شیشه لاکوبل پارتیشن اداری

در فضاهای داخلی منازل و شرکت ها از پارتیشن اداری به عنوان وسیله ای جهت جداسازی و تقسیم بندی محیط و فضای ساختمان استفاده می شود. پارتیشن اداری یکی از لوازمی است که علاوه بر جدا سازی فضای داخلی و امکان دسترسی کارکنان و کارمندان در شرکت ها به محیط های مجزا و اختصاصی سبب زیبایی محیط و دکوراسیون داخلی منازل نیز می شود.

استفاده از شیشه لاکوبل در دیوارپوش سرویس بهداشتی و حمام

کاربرد دیگر شیشه های لاکوبل، استفاده از آن ها در دیوار پوش های سرویس بهداشتی و حمام هستند. این امر به دلیل نصب آسان و زیبایی و هماهنگی های ظاهری آن با تمامی سبک ها است. یکی از مزایای استفاده از شیشه لاکوبل به عنوان دیوار پوش شیشه ای لاکوبل این است که قابلیت نصب آسان و راحتی دارد و فقط کافی است محل نصب آن را انتخاب کنید.

استفاده از شیشه لاکوبل به عنوان پله در دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از کاربرد های شیشه لاکوبل در دکوراسیون داخلی، استفاده از آن برای ساخت پله است. همان طور که پیش تر به آن اشاره نمودیم این شیشه ها با توجه به سکوریت بودنشان دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت می باشند و به همین دلیل به کارگیری آن ها به عنوان پله در دکوراسیون داخلی منازل بسیار کاربردی بوده و زیبایی فضا و طراحی منازل را دو چندان می نماید. برای خرید شیشه لاکوبل و همچنین دریافت مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان تترافرم تماس بگیرید.

استفاده از شیشه لاکوبل برای ساخت میز شیشه ای

از شیشه های لاکوبل در ساخت و تولید میزهای شیشه ای نیز استفاده می شود. رو میزی این شیشه ها شباهت بسیار زیادی به نوع کابینتی آن دارد. تنوع بسیار بالای این شیشه ها در رنگ های گوناگون و ضد خش بودن و ضد لک بودن آن ها و همچنین مقاومت بالا و عدم لک پذیری این شیشه ها، آن را گزینه ای مناسب و خوب برای ساخت و تولید میز شیشه ای می سازد. 

خرید شیشه لاکوبل

تترافرم یکی از شرکت های معتبر و شناخته شده در ساخت و تولید شیشه لاکوبل است که دارای 35 سال سابقه در ساخت و تولید می باشد. این شرکت با به کارگیری افراد متخصص و ماهر و مجرب و استفاده از دستگاه های پیشرفته اقدام به تولید محصولاتی با کیفیت نموده است. این کمپانی علاوه بر تولید محصولات با کیفیت خود اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای رایگان برای مشتریان خود نموده است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها و همچنین دریافت خدمات کمک مشاوره ای رایگان با کارشناسان تترافرم تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید. 

https://www.tetraform.com/

 

 

نظرات بینندگان