arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۸ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

فایننشال تایمز: چین در تابستان ۲ بار موشک مافوق صوت آزمایش کرد / آمریکا فناوری موشک هایی که پکن آزمایش کرد را ندارد

یک نشریه آمریکایی بار دیگر به نقل از منابع اطلاعاتی گزارش داد که چین در تابستان امسال دو بار موشک مافوق صوت آزمایش کرده که دارای فناوری بودند که آمریکا در حال حاضر از آن برخوردار نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: بعد از انتشار گزارشی درباره آزمایش یک فروند موشک مافوق صوت توسط چین و تکذیب آن توسط سخنگوی وزارت خارجه این کشور، «فایننشال تایمز» بار دیگر از انجام شدن آزمایش مشابه دیگری در تابستان توسط پکن خبر داد.

این نشریه بامداد پنجشنبه به نقل از چهار منبع آمریکایی آگاه به اطلاعات طبقه‌بندی شده گزارش داد:‌ «در ۲۷ جولای امسال، ارتش چین موشکی را شلیک کرد که برای اولین بار از سیستم "بمباران مداری جزئی" برای پرتاب یک موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دور زمین، استفاده می‌کرد».

بر اساس این گزارش، سه نفر که از اطلاعات اولین آزمایش در ماه جولای مطلع بودند به این رسانه گفتند که این اقدام چین، پنتاگون و جامعه اطلاعاتی آمریکا را متحیر کرد، زیرا چین موفق شد که توانایی تسلیحاتی جدید خود را به نمایش بگذارد.

فایننشال تایمز در ادامه نوشت: «یک منبع دیگر می‌گوید که دانشمندان دولت آمریکا در تلاش برای درک این توانایی هستند که خود ایالات متحده در حال حاضر از آن برخوردار نیست، و به نظر می‌رسد این دستاورد چین، قوانین فیزیکی را نقض کرده باشد».

بامداد امروز بود که «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره آزمایش موشک مافوق صوت چین، گفت که از این مسئله نگران شده است. (جزئیات بیشتر)

«فایننشال‌تایمز» شامگاه شنبه گزارش داد که چین در ماه آگوست یک فروند موشک مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک اتمی آزمایش کرده که قبل از سرعت گرفتن به سمت هدف، کره زمین را دور زد و این نشان دهنده قابلیت فضایی پیشرفته‌ای بود که جامعه اطلاعاتی آمریکا را شگفت زده کرد.

پنج نفر از افراد مطلع ازاین آزمایش به فایننشال تایمز گفتند: «ارتش چین موشکی را پرتاب کرد که یک وسیله گلایدر مافوق صوت را حمل می‌کرد و قبل از حرکت به سمت هدف‌، از فضای مدار پایین زمین عبور کرد».

پیش از بایدن، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو نیز با بیان اینکه چین با تولید موشک‌هایی که قابلیت رسیدن به کشورهای عضو این سازمان را دارد در حال نزدیک کردن خود به محدوده ناتو است، گفت بخش مهمی از برنامه‌های آینده این سازمان به چین اختصاص خواهد یافت.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه چین با تکذیب این خبر، گفته بود پکن یک فضاپیما و نه یک موشک فراصوت را آزمایش کرده است.

نظرات بینندگان