arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

ضارب نماینده مجلس انگلیس به اقدام تروریستی متهم شد

پلیس انگلیس جوان ۲۵ ساله‌ای را که هفته پیش با سلاح سرد به نماینده مجلس این کشور حمله کرد و به قتل رساند، متهم به اقدام تروریستی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: پلیس انگلیس جوان ۲۵ ساله‌ای را که هفته پیش با سلاح سرد به نماینده مجلس این کشور حمله کرد و به قتل رساند، متهم به اقدام تروریستی کرد.

مت جوکس معاون رئیس پلیس لندن روز پنجشنبه با اعلام این مطلب افزود که علی حربی علی متهم به قتل دیوید امس نماینده سابق منطقه ساوت‌اند وست مجلس عوام است.

متهم که از هفته پیش در بازداشت به سر می‌برد قرار است عصر امروز برای تفهیم اتهام در دادگاه حاضر شود.

نیک پرایس دادستان این پرونده گفت: ما به دادگاه اعلام خواهیم کرد که این قتل جنبه تروریستی دارد و با انگیزه‌های مذهبی و ایدئولوژیک صورت گرفته است. وی افزود که نامبرده بر اساس تحقیقات گسترده پلیس متهم به اقدام تروریستی است.

جوکس گفت که فرد دیگری در رابطه با این پرونده بازداشت نشده و پلیس به دنبال مظنون دیگری نیست. به گفته وی، ماموران پلیس پس از وقوع حادثه هفته گذشته «به طور طاقت‌فرسایی» دوربین‌های محل حادثه را بررسی و از چندین ساختمان سرکشی کرده‌اند.

«دیوید امس» نماینده ۶۹ ساله مجلس انگلیس هفته پیش در حین ملاقات با اهالی حوزه انتخابیه‌اش مورد سوء قصد قرار گرفت. ضارب چند ضربه به امس زد و به گفته شاهدان همانجا منتظر ماند تا پلیس او را دستگیر کند. پلیس می‌گوید "انگیزه‌ قتل به طور بالقوه این قتل را به اسلام‌گرایان افراطی مرتبط می‌کند."

امس دومین نماینده مجلس انگلیس است که در سال‌های اخیر مورد سوء قصد قرار گرفته است. پنج سال پیش 'جو کاکس ' نماینده مجلس انگلیس بر اثر جراحت ناشی از حمله با چاقو و تیراندازی به قتل رسید. او که در آستانه همه پرسی برگزیت از طرفداران ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا بود توسط یکی از عناصر گروه‌های راست افراطی مورد حمله قرار گرفت.

وزارت کشور انگلیس در همین پیوند، سطح هشدار تروریستی را برای نمایندگان مجلس افزایش داده است. پریتی پتل وزیر کشور انگلیس اعلام کرد که سطح هشدار تروریستی نمایندگان به مرحله قابل‌توجهی رسیده است و از نمایندگان خواست تا این تهدید را جدی تلقی کنند.

نظرات بینندگان