arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۷۵۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۳ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰

عضو کمیسیون طرح صیانت: وجود اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام و تلگرام در ایران برای آمریکا غنیمت است / اگر در ایران دفتر نزنند از رقبای داخلی آن‌ها استفاده می‌کنیم

میرزایی درپاسخ به این سوال که اگر شبکه های اجتماعی در ایران دفتر نزنند چه می‌کنید؛ گفت: این تفسیر اشتباهی است که شبکه‌های اجتماعی در ایران دفتر نمی زنند، زیرا سالانه چندین میلیارد ازحضور مردم کشور ما در این اپلیکیشن ها درآمد دارند. هم‌چنین در نظر داشته باشید که وجود اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام در کشورما برای کشورهایی هم‌چون آمریکا غنیمت است. اگرهم این اپلیکیشن‌ها همراهی نکردند از رقبای خارجی و داخلی آن‌ها استفاده می‌کنیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در طرح حمایت از حقوق کاربران وخدمات پایه فضای مجازی به دنبال فیلتر کردن نیستیم، گفت: از اهداف این طرح حمایت از مشاغل و برندهای تجاری و همچنین ایجاد میلیون‌ها شغل در فضای مجازی است.


حسین میرزایی، نماینده کمیسیون فرهنگی در کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، در میزگرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح کرد: در طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی، اصلا به دنبال فیلترکردن نیستیم، بلکه به دنبال ظرفیت‌سازی قانونی و اقتصادی در فضای مجازی هستیم که دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان کشورمان، در طی یک فرایند چندساله بتوانند شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جست‌وجوگری، در حد کلاس جهانی به وجود بیاورند.

میرزایی گفت: هدف ما در این طرح حمایت از مشاغل و برندهای تجاری در فضای مجازی است. همچنین ایجاد صدها هزار تا میلیون ها شغل درفضای مجازی از اهداف این طرح است

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: شورای عالی جدیدی تصویب نکردیم، برای قانون و مقرارت این طرح کمیسیون عالی تشکیل دادیم، برای تشکیل این کمیسیون از مجلس، دولت، قوه قضائیه، نیروهای امنیتی و متخصصانی که در داخل حاکمیت نیستند استفاده کردیم همچنین مجری این طرح وزارت ارتباطات است.

میرزایی گفت: ما تصمیم گرفتیم که زیر ساخت های لازم برای فضای مجازی را در کشور به وجود بیاوریم. نباید خودباوری خودمان را از دست بدهیم، اگر از امروز شروع بکنیم چند سال دیگر می‌توانیم بگوییم که ما این زیرساخت‌ها را داریم.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های این طرح از صندوق حمایت از ارائه خدمات پایه مجازی تامین خواهد شد و جزییات تامین هزینه در ماده ۱۳ این طرح و چند ماده دیگر آمده است.

میرزایی درپاسخ به این سوال که اگر شبکه های اجتماعی در ایران دفتر نزنند چه می‌کنید؛ گفت: این تفسیر اشتباهی است که شبکه‌های اجتماعی در ایران دفتر نمی زنند، زیرا سالانه چندین میلیارد ازحضور مردم کشور ما در این اپلیکیشن ها درآمد دارند. هم‌چنین در نظر داشته باشید که وجود اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام در کشورما برای کشورهایی هم‌چون آمریکا غنیمت است. اگرهم این اپلییکیشن‌ها همراهی نکردند از رقبای خارجی و داخلی آن‌ها استفاده می‌کنیم.

وی افزود: به علاوه در بند ۲۸ این طرح آمده است که وزارت ارتباطات در صورت همکاری نکردن آن‌ها موظف به جایگزین کردن اپلیکیشن‌ها است و تا زمانی که اپلیکیشن جایگزین فراهم نشده است، حق مسدودسازی را ندارد.

وی افزود: روی دیگر مسئله این است که اگر این شبکه‌های اجتماعی اطلاعات کاربران را به سرقت بردند یا تصمیم به مسدود سازی یک صفحه گرفتند، چه کسی پاسخگو است؟ در این طرح ما به دنبال حمایت از حقوق کاربران هستیم.

نظرات بینندگان