arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۳ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰

ارتباطی میان واکسن کووید-۱۹ و خطر سقط جنین وجود ندارد

محققان بر اساس نتایج یک مطالعه جدید دریافتند:‌ هیچ ارتباطی میان تزریق واکسن کووید-۱۹ و خطر سقط جنین وجود ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محققان بر اساس نتایج یک مطالعه جدید دریافتند:‌ هیچ ارتباطی میان تزریق واکسن کووید-۱۹ و خطر سقط جنین وجود ندارد.

 نتایج یک بررسی نشان داد: هیچ رابطه ای بین واکسیناسیون کووید-۱۹ و خطر سقط جنین در سه ماه نخست بارداری وجود ندارد که تاکید کننده بی خطر بودن واکسیناسیون در دوران بارداری است.

در این مطالعه محققان نسبت زنان واکسینه شده ای که در سه ماهه اول بارداری سقط جنین را تجربه کرده بودند و زنانی که در پایان سه ماهه اول هنوز باردار بودند، مقایسه کردند.

یکی از محققان این مطالعه از دانشکده اپیدمیولوژی و بهداشت عمومی دانشگاه اتاوا و بیمارستان کودکان شرق انتاریو در کانادا گفت: هیچ شواهدی مبنی بر افزایش خطر سقط جنین پس از تزریق واکسن کووید-۱۹ مشاهده نشد و تایید کننده یافته های دیگر مطالعات انجام شده در این رابطه و بی خطر بودن واکسیناسیون در دوران بارداری است.

محققان تاکید کردند: این یافته ها برای زنانی که در اوایل دوران بارداری واکسینه شده اند، اطمینان بخش است و شواهد فزاینده ای را در مورد ایمن بودن واکسیناسیون کووید-۱۹ در این دوران ارائه می‌دهد.

 به نقل از مدیکال اکسپرس، به گفته محققان حائز اهمیت است که زنان باردار در برابر بیماری کووید-۱۹ واکسینه شوند زیرا آنان بیشتر در معرض خطر بستری شدن و پیامدهای ناشی از بیماری کووید-۱۹ هستند و ابتلا به این بیماری ممکن است موجب زایمان زودهنگام شود.

 ایسنا

نظرات بینندگان