arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۸ - ۳۰ مهر ۱۴۰۰

امیرآبادی: عضو شبکه‌های اجتماعی هستم؛ وقتی مسئولان کشور در شبکه‌ای مثل توئیتر فعالیت دارند، فیلترینگ چه معنی می‌دهد؟ / اجازه فیلترینگ یا کاهش سرعت اینترنت را نخواهیم داد

عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی گفت: به هیچ عنوان اجازه فیلترینگ و یا کاهش سرعت اینترنت را نخواهیم داد، اگر چنین مصوبه‌ای داشته باشیم از حضور در این کمیسیون انصراف خواهم داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صداوسیما: عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی گفت: به هیچ عنوان اجازه فیلترینگ و یا کاهش سرعت اینترنت را نخواهیم داد، اگر چنین مصوبه‌ای داشته باشیم از حضور در این کمیسیون انصراف خواهم داد.

احمد امیرآبادی فراهانی، با بیان اینکه پس از تدوین آیین نامه داخلی کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی، کلیات این طرح در کمیسیون به بررسی و رای گذاشته خواهد شد، گفت: ما در این کمیسیون به دقت مفاد طرح را بررسی خواهیم کرد، برخی از مواد طرح قبلی نیاز به تغییرات دارد.

امیرآبادی ادامه داد: مثلاً با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه ایران امکان الزام به بازگشایی دفاتر شرکت‌های خارجی، چون اینستاگرام و فیسبوک و… در ایران وجود ندارد، از طرفی هم نمی‌توان اجازه داد که این پلتفرم‌ها بدون توجه به قوانین کشور ما هر فعالیتی انجام دهند.

امیرآبادی گفت: فیلتر و مسدودسازی راه حل نیست بلکه ما باید در کمیسیون مشترک به دقت این را بررسی کنیم و به یک راهکار عملیاتی برسیم.

وی افزود: من به هیچ عنوان موافق انسداد شبکه‌های اجتماعی خارجی نیستم، بنده و بسیاری از مسئولان عالی رتبه هم عضو همین شبکه‌های اجتماعی هستیم که برخی از آنها، چون توییتر در ایران فیلتر هستند؛ وقتی مسئولان کشور هم در چنین شبکه‌ای فعالیت دارند واقعا دلیل انسداد و فیلترینگ چیست؟! معنی ندارد.

عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اجازه فیلترینگ و یا کاهش سرعت اینترنت را نخواهیم داد، اگر چنین مصوبه‌ای داشته باشیم از حضور در این کمیسیون انصراف خواهم داد.

نظرات بینندگان