arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰

کره شمالی مداخله آمریکا در امور تایوان را محکوم کرد

کره شمالی دخالت واشنگتن در مساله تایوان را محکوم و اعلام کرد اظهارات رییس جمهوری آمریکا در مورد این منطقه تشدید کننده تنش های نظامی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، «پاک میونگ هو» معاون وزیر امور خارجه کره شمالی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ما از دولت و مردم چین در موضع خود برای حفظ حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و دستیابی به اتحاد ملی حمایت کامل می کنیم.

این مقام کره شمالی از تعهد اخیر «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا برای دفاع از تایوان در صورت حمله چین انتقاد کرد و گفت: واشنگتن در تلاش است تا کشورهای سوسیالیستی را خفه کند.

پاک با تاکید بر اینکه وضعیت اطراف تنگه تایوان با وضعیت شبه جزیره کره در ارتباط است، از تلاش ایالات متحده برای حفظ برتری خود در شرق آسیا انتقاد کرد.

او گفت: واشنگتن باعث تنش های نظامی در شرق آسیا شده است و دخالت بی رویه ایالات متحده در موضوع تایوان، خطر بالقوه از بین رفتن شرایط حساس شبه جزیره کره را در پی دارد.

بایدن روز پنجشنبه گفته بود، ایالات متحده متعهد است در صورت حمله چین به تایوان از این جزیره دفاع کند که با سیاست دیرینه واشنگتن در حفظ ابهام موضع خود در این مورد در تضاد است.

از سوی دیگر «وانگ ون بین» سخنگوی وزارت خارجه چین به سخنان بایدن واکنش نشان داد و گفت: هیچ کس نباید عزم قوی، اراده محکم و توانایی قوی مردم در دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی مردم چین را دست کم بگیرد.

چین و تایوان از زمان جدا شدن آنها در سال ۱۹۴۹ در نتیجه یک جنگ داخلی به طور جداگانه اداره می شوند. روابط آنها از زمانی که «تسای اینگ ون» در سال ۲۰۱۶ رئیس این منطقه شد، رو به وخامت گذاشته است. پکن این جزیره را یک استان خود می داند.

پکن به عنوان نزدیک ترین و تأثیرگذارترین متحد اقتصادی پیونگ یانگ شناخته می شود.

نظرات بینندگان