arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۴۴۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۰۱ آبان ۱۴۰۰

میرکاظمی: بودجه ۱۴۰۱ بدون کسری بسته می شود

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ بدون کسری بسته می شود، گفت: تلاش خواهیم کرد که با همکاری مجلس بودجه سال ۱۴۰۱بدون کسری تدوین شود و نیازی به استقراض و خلق پول نباشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم گرامیداشت روز آمار و برنامه ریزی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۱ بدون کسری بسته می شود، گفت: تلاش خواهیم کرد که با همکاری مجلس بودجه سال ۱۴۰۱بدون کسری تدوین شود و نیازی به استقراض و خلق پول نباشد.

 «مسعود میرکاظمی» افزود: مرکز آمار باید بر شاخص های کلان کشور نظارت و گزارش های پیش نگر را در دستور کار قرار دهد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد که اطلاعات مناسب و ضروری باید بیش از گذشته پایه و اساس برنامه ریزی‌ ها، حرکت‌ها و تصمیم گیری های مسئولین کشور قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اساسی ترین محورحرکت در سال ۱۴۰۱ برنامه ریزی براساس رشد اقتصادی با محوریت بهره وری خواهد بود ، افزود: دقت، کیفیت و سرعت دسترسی به آمار مهم است و اندازه گیری حرکت‌های اقتصادی، اجتماعی و حوزه های دیگر که در برنامه سال ۱۴۰۱ وجود دارد توسط مرکز آمار رصد می شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: سرمایه گذار باید از آینده اقتصادی اطمینان داشته باشد و اگر ثبات اقتصادی برقرار شود جریان نقدینگی خود به خود به سمت بحرکت درآوردن چرخ های اقتصادی سرازیر خواهد شد.

میرکاظمی توضیح داد که در بودجه سال ۱۴۰۱ ، آمایش سرزمین یکی از اتفاق‌هایی است که مکمل فعالیت‌های آماری و دیتای کشور خواهد بود تا با نشان دادن جهت گیری‌ها به عدالت نزدیک شویم.



نظرات بینندگان